הדוגמנית החשודה: "הותקפתי, נתבע את בית החולים"

אליה קדוש בת ה-19, שחשודה שדירבנה את חבריה להכות את הצוות הרפואי והמאבטחים בביה"ח איכילוב, שוחררה לביתה. "השומרים דחפו אותי והרביצו לי". אביה איים בתביעה

אליה קדוש, החשודה בתקיפה בבית החולים

אליה קדוש, הדוגמנית בת 19 שלפי החשד יזמה את תקיפת המאבטחים בבית החוילם איכילוב השבוע, שוחררה היום (רביעי) למעצר בית. למרות זאת, במשטרה מעריכים שבקרוב יוגש גם נגדה כתב אישום: מהחקירה עולה החשד שקדוש לא הייתה מרוצה מהטיפול שקיבלה, ובן זוגה הוביל לכאורה את המתקפה על המאבטחים - ואז נמלט מהארץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

קדוש האשימה גם היום את בית החולים איכילוב וטענה כי הצוות אחראי למהומה: במשטרה מנגד חושדים שקדוש תקפה את אחת האחיות וכשהמאבטח השתלט עליה, היא הזמינה את בן זוגה העבריין דוד אמויאל לנקום את נקמתה. "שומרים תקפו אותי ודחפו אותי לקיר, הרביצו לי ולא שחררו אותי", טענה היום קדוש, "חולים ביקשו מהשומרים לעזוב אותי".

אביה של קדוש, אילן, הבהיר כי המשפחה תתבע את בית החולים וכינה את המאבטחים שהותקפו "אחרוני העבריינים". לדבריו, "הם שברו לה ציפורניים, עשו לה ידיים כחולות, זה לא יעבור להם בשתיקה – אנחנו הולכים לתבוע אותם תביעה רצינית".

תיעוד הקטטה
תיעוד הקטטה | צילום: (דוברות איכילוב)

מתיעוד האירוע במצלמות האבטחה עולה כי בן זוגה של קדוש וחבריו הכו ללא רחם את אחד המאבטחים ופצעו אותו באורח בינוני. למרות חומרת המעשים, קדוש לא מתנצלת וממשיכה להאשים את בית החולים: לטענתה, היא לוקה במחלה קשה שגורמת לה למיגרנות עזות – ולכן איבדה שליטה. "זו מחלה שאני סובלת ממנה שלוש ארבע שנים, מיגרנות זה דגדוג קל לעומת מה שאני מרגישה - זה פיצוצים עזים", אמרה.

קדוש הדגישה כי המצב ממנו היא סובלת - מחלת סוסק - פוגעת במערכת העצבים, ולכן עשויה להשפיע על התנהגותה באירועים מסוג זה. פרקליטה, נס בן נתן, אמר היום: "המצב שלה לא היה מצב רגיל, וכשבית המשפט הבין שהדברים נעשו לא באופן נורמטיבי אלא על רקע של מחלה, אז הראייה לגביה השתנתה".

מעצר החשודים בתקיפה
מעצר החשודים בתקיפה | צילום: (דוברות המשטרה)

אמויאל, בן זוגה של קדוש, נמלט מהארץ מיד לאחר התקיפה. התוקפים האחרים נעצרו והיום הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. נגד אמויאל הוצא צו מעצר.