המפכ"ל רמז: מתבסס החשד בתיקי חקירת רה"מ

המפכ"ל אמר כי חקירות רה"מ נמצאות בישורת האחרונה. על דריסת השוטר: "עוד אין שום דבר שסותר את ההערכה שזה פיגוע"

המפכ"ל אלשיך, ארכיון (הדס פרוש, פלאש 90)

המפכ"ל מתייחס לחקירות נתניהו וגם לדריסת השוטר בנגב: מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, רומז היום (ראשון) שהחקירות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מצליחות לכאורה לבסס את החשדות שנחקרים. בפגישה עם כתבים לענייני משטרה נשאל המפכ"ל האם בעת הזאת של החקירה מצליחים החוקרים לבסס את החשדות ותשובתו הייתה: "החושים שלכם צריכים להיות מספיק מחודדים כדי להבין שהמשטרה עושה עבודה טובה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אלשיך הודיע שהחקירות האלו - תיק 1000 ותיק 2000 - נמצאות בישורת האחרונה ולהערכתו הן יסתיימו בתוך מספר שבועות. עוד ציין המפכ"ל כי אין חילוקי דעות משמעותיים בין המשטרה לבין הפרקליטות בפרשנות המשפטית שנלוויית לחקירות הרגישות האלו.

החקירות נגד נתניהו - בישורת האחרונה (עמוס בן גרשום, לע''מ)
החקירות נגד נתניהו - בישורת האחרונה (עמוס בן גרשום, לע''מ)

המפכ"ל נשאל גם על אירוע דריסת השוטר באום אל חירן שליד חורה בשבוע שעבר והדגיש כי גם בשעה זאת גרסת המשטרה נותרה בעינה, שמדובר בדריסה מכוונת כלומר בפיגוע: "כל מה שראינו זה פיגוע דריסה ועד כה אין שום דבר שסותר את זה".

באשר לטענות לגבי ממצאי נתיחת גופתו של הנהג יעקב אבו אלקיעאן, שהעלו כי הוא נפגע בברכו ואולי בעקבות זאת רגלו ננעלה על דוושת הגז, הגיב אלשיך: "התיאוריה של נעילת הברך מגוחכת".

זירת דריסת השוטר בנגב (דיווחי הרגע)
זירת דריסת השוטר בנגב (דיווחי הרגע)

עוד ציין המפכ"ל כי גופת השוטר ארז (עמדי) לוי ז"ל שנהרג נבדקה אף היא במכון לרפואה משפטית ונמצא שהוא לא נורה ואין בגופו שום קליע - וזאת בניגוד לטענות לפיהן אולי גם השוטר נפגע מאש השוטרים.

חוקרי מח"ש צפויים להחליט היום, בהתייעצות עם הפרקליטות, אם ממצאי הבדיקה של אירוע הדריסה באום אל חירן מצדיקים מעבר לחקירה פלילית מלאה. פעולות מח"ש מתמקדת כעת בבדיקה בליסטית שאמורה לקבוע מאיזה נשק נורה הקליע שפגע בברכו של הנהג הדורס. ממצאי נתיחת גופתו של הנהג העלו כי הוא נפגע מקליע אחד בברך ואחד בשכם.

חוקרי מח"ש בודקים גם אם הייתה כלל הצדקה לירי הראשון של השוטר וסוגייה משמעותית נוספת - מדוע התעכב הטיפול הרפואי בנהג הדורס, שכן מותו נקבע בסופו של דבר כתוצאה מאובדן דם דקות ארוכות לאחר האירוע. בנוסף מתברר שלא מדובר בטיפול של מד"א, אלא בטיפול של גורמי רפואה של המשטרה שהיו במקום.

[brightcove_iframe video_id='20um_hiran_nosi_vtr2_n20170121_v1' autoplay='1' credit='' kid='' duration='1929'']