עדות אדלסון: מה שאלו החוקרים?

במשך כשלוש שעות ניסו חוקרי המשטרה להבין האם מו"ל ישראל היום היה מודע לתוכן השיחות בין רה"מ למו"ל ידיעות אחרונות. לאדלסון הובר כי אינו חשוד בפרשה

אדלסון ונתניהו, ארכיון
אדלסון ונתניהו, ארכיון | צילום: אפי צפריר / פלאש 90 / רויטרס

המילארדר ובעליו של "ישראל היום" שלדון אדלסון מסר היום (חמישי) עדות בלהב 433 במסגרת חקירת תיק 2000, לאחר שבמשך זמן רב ניסו במשטרה לזמנו. עדותו של אדלסון נמשכה כשלוש שעות והיא מוגדרת עדות הכרחית ולא עדות לפרוטוקול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מבחינת המשטרה, המיליארדר אדלסון היה ציר מרכזי בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, והחוקרים ביקשו לדעת עד כמה התכוונו נתניהו ומוזס לבצע את הרעיונות שהעלו בפגישותיהם. כמו כן, עדותו של אדלסון נועדה לבדוק עד כמה היה שותף להובלת חוק "ישראל היום" או ידע עליו.

סוגייה נוספת שעלתה במהלך העדות היא האם אדלסון היה מודע לדיבורים על מודעות הפרסום במוסף סוף השבוע של ישראל היום: לאדלסון הובהר כי הוא אינו חשוד באף עבירה.

ככל הידוע, בכוונת המשטרה לזמן את ראש הממשלה נתניהו לפחות לעוד חקירה אחת ב"תיק 1000" - תיק המתנות - וכעת תיבחן עדותו של שלדון אדלסון ותידרש החלטה אם יש צורך לשאול את נתניהו גם שאלות המשך בתיק 2000 בעקבות דברים שאמר היום אדלסון.