חקירות ראש הממשלה: תיק 2000 - אדלסון זומן להעיד מחר

בעלי העיתון "ישראל היום" ורעייתו, ד"ר מרים אדלסון, זומנו למסור עדות מחר במשטרה - בנוגע לשיחות בין נתניהו לנוני מוזס. בעוד זהו הזימון השני של שלדון אדלסון, עבור רעייתו מדובר בזימון הראשון

אדלסון ונתניהו, ארכיון
אדלסון ונתניהו, ארכיון | צילום: אפי צפריר / פלאש 90 / רויטרס

חקירות ראש הממשלה: הבעלים של העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון ורעייתו מרים זומנו להעיד מחר במשרדי להב 433. מדובר בתיק 2000 -בחקירה שעוסקת בפגישות נתניהו עם המוציא לאור של ידיעות אחרונות נוני מוזס, יריבו העסקי של אדלסון שבעיתונו התנוססה לא פעם הכותרת "אימפריית הרשע של מוזס".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בחודש שעבר כבר העיד אדלסון וטען בין השאר כי לא ידע דבר על פגישות נתניהו עם מוזס - וממילא לא נשאל מראש על הבטחות שהבטיח נתניהו לכאורה באותן פגישות. אדלסון גם לא הסתיר מחוקרי המשטרה את כעסו על כך שנתניהו פעל לכאורה מאחורי גבו בנושא.

עבור מרים אדלסון, זאת תהיה עדות ראשונה בפרשה. לפני כחודש מסר אדלסון עדות, לאחר שבמשך זמן רב ניסו במשטרה לזמנו. עדותו של אדלסון נמשכה אז כשלוש שעות והיא מוגדרת עדות הכרחית ולא עדות לפרוטוקול: לאדלסון הובהר כי אינו חשוד בפרשה.

מבחינת המשטרה, המיליארדר אדלסון היה ציר מרכזי בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, והחוקרים ביקשו לדעת עד כמה התכוונו נתניהו ומוזס לבצע את הרעיונות שהעלו בפגישותיהם. כמו כן, עדותו של אדלסון נועדה לבדוק עד כמה היה שותף להובלת חוק "ישראל היום" או ידע עליו. סוגייה נוספת שעלתה במהלך העדות היא האם אדלסון היה מודע לדיבורים על מודעות הפרסום במוסף סוף השבוע של ישראל היום: לאדלסון הובהר כי הוא אינו חשוד באף עבירה.