החקירות נגד נתניהו מתחדשות

אחרי הפוגה של מספר חודשים, המשטרה צפויה לזמן במהלך השבועיים הקרובים את ראש הממשלה לחקירה נוספת בשתי הפרשות בהן הוא חשוד בשוחד: תיק 1000 ותיק 2000

זמן צפייה: 01:54

אחרי החגים הגיע: בתום הפוגת החגים, המשטרה צפויה לחדש בקרוב את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשני התיקים בהם הוא חשוד בשוחד – "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (השיחות עם נוני מוזס). בימים הקרובים ינסו החוקרים לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו שאמורה להתקיים במהלך השבועיים הקרובים, ובהמשך הוא יידרש גם למסור עדות ב"תיק 3000" (פרשת כלי השיט והצוללות), בו הוא אינו חשוד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='hakirot_vtr2_n20170909_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

זוהי החקירה החמישית של ראש הממשלה ובמשטרה ובפרקליטות סבורים שיידרשו לפחות עוד שתיים או שלוש חקירות נוספות אחריה. בחקירות הקרובות ייחקר ראש הממשלה בשני התיקים וזאת בעקבות ההתפתחויות המשמעותיות שחלו בחקירות הללו מאז שנחקר בפעם האחרונה, לפני שבעה חודשים, בחודש מרס.

החקירות מתחדשות. בנימין נתניהו
החקירות מתחדשות. בנימין נתניהו | צילום: (Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90)

בין ההתפתחויות ניתן למנות את העדויות שמסר עד המדינה ארי הרו ושנחשבות ציר מרכזי במידע על התנהלות נתניהו בשתי הפרשיות. כמו כן, העדות החשובה שמסר הבעלים של "ישראל היום" שלדון אדלסון לכאורה מסבכת מאוד את ראש הממשלה ב"תיק 2000", שכן הוא דיווח לחוקרים שנתניהו בדק עמו את האפשרות לבטל את מוספי סוף השבוע של העיתון – דבר שעלה כאחת האפשרויות בשיחות עם מוזס.

ציר מרכזי בחקירה. נתניהו וארי הרו (פלאש 90, מרים אלסטר)
ציר מרכזי בחקירה. נתניהו וארי הרו (פלאש 90, מרים אלסטר)

בנוסף, החקירה באזהרה של המיליארדר ארנון מילצ'ן, שבה על-פי הידוע הוא ביסס את החשדות שהועלו נגד נתניהו ב"תיק 1000", גם כן נחשבת להתפתחות משמעותית, כמו גם העדות המשמעותית שמסר האוליגרך הבריטי לן בלווטניק שמחזקת את החשד לעבירת השוחד נגד נתניהו.

מסתמן שביסס את החשדות. מילצ'ן (חדשות 2)
מסתמן שביסס את החשדות. מילצ'ן (חדשות 2)

בעדותו, בלווטניק אישר לכאורה שנתניהו השפיע עליו לקנות את ערוץ 10 והוא עשה זאת במחיר כפול מזה שהציע איש העסקים הישראלי אילן שילוח, ובכך ניתן היה לחלק דיבידנד גם לארנון מילצ'ן - זו נתפסת כתמורה למתנות שמילצ'ן הרעיף על נתניהו ועל אשתו.

המשטרה סבורה שהתשתית שהתגבשה נגד נתניהו ב"תיק 1000" מבוססת דיה כדי להמליץ על הגשת כתב אישום. עם זאת, הדרך לשם עוד ארוכה. כמו כן, עדיין לא הוחלט אם המשטרה תגיש המלצה אחת מאוחדת לשני התיקים, 1000 ו-2000 או בנפרד.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה. הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה  יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".