מנדלבליט: תנו לעבוד, נגיע לאמת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס לנושא שנחשף כי ראש הסגל לשעבר ארי הרו צפוי להפוך לעד מדינה ולמסור מידע, בנוסף לתיקים 1000 ו-2000 גם בתיק הצוללות

"נגיע לחקר האמת". מנדלבליט
"נגיע לחקר האמת". מנדלבליט | צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הבוקר (חמישי) למגעים המתקדמים עם ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, ארי הרו, לחתימה על הסכם עד מדינה, ואמר: "תנו לנו זמן לעבוד". אתמול חשף עמית סגל במהדורה המרכזית כי פרט לתיקים 1000 ו-2000, הרו צפוי למסור למשטרה מידע גם בתיק 3000, פרשת כלי השיט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"נגיע לחקר האמת", המשיך מנדלבליט. "אנחנו עושים את העבודה שלנו". את הדברים אמר לפני טקס הפרישה של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן. הוא הוסיף כי משרדו עובד לצד המשטרה.

לאחר הפרסומים על המגעים עם הרו לחתימת הסכם עד מדינה בתיק 1000 ותיק 2000, נחשף אתמול כי אם אכן ייחתם ההסכם, יספק הרו גם מידע על תיק 3000, פרשת הצוללות.

הרו ונתניהו, ארכיון
הרו ונתניהו, ארכיון | צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

בשלב זה לא ברור מה הרו, החשוד בפרשה שאינה קשורה לחקירות נתניהו, יכול לספק לחוקרי המשטרה, אך על פי ההערכות מדובר במידע משמעותי. ההערכות נובעות מכך שלא המדינה יזמה את הפניה להפוך את הרו לעד מדינה, אלא פרקליטו הוא שפנה למדינה לפני מספר חודשים, ורק בתקופה האחרונה הפרקליטות חזרה אליו וביקשה להתקדם.

שמו של הרו עלה לאחרונה בתקשורת לאחר שהתגלה כי הוא זה שנשא את מכשיר ההקלטה שתיעד חלק משיחות נתניהו ומוזס שהתגלגלו לפרשה 2000. בשלב מאוחר יותר העביר הרו את הטלפון הסלולרי המקליט שלו לראש הממשלה, אך ההקלטות הדרמטיות האלו נתפסו בכליו כשנעצר במסגרת חקירת פרשה אחרת. מאחר שהרו היה ראש הסגל של נתניהו והוא זה שאחראי להקלטות השיחות בין ראש הממשלה למוזס, ניתן להעריך כי לנתניהו יש סיבה להיות מודאג.

ההערכה: שמרון עשה "סיבוב" על שמו של רה"מ

שלשום פורסם לראשונה בחדשות 2 כי דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה ועורך דינו, הזכיר את שמו של נתניהו בשיחותיו עם מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000). חוקרי המשטרה הטיחו בשמרון בחקירותיו הקודמות פעם אחר פעם: "השתמשת בשמו של ראש הממשלה בפגישות הייעוץ שלך".

ארכיון
ארכיון | צילום: רויטרס

לאחר שהתקבל המידע בחדשות 2, הופנתה שאילתא למשרד המשפטים בנושא. בעקבות כך, שעה אחר כך, הוצא צו איסור פרסום גורף על עדותו של גנור בפרשת כלי השיט. עם זאת, במשרד המשפטים הבהירו כי הצו אינו קשור לפניה.

העובדה ששמרון השתמש בשמו של נתניהו אינה אומרת שראש הממשלה אכן היה בסוד העניינים. יכול מאוד להיות, וזו ההערכה של השוטרים, ששמרון עשה "סיבוב" על שמו של נתניהו והשתמש בו כדי לקדם את ענייניו מול גנור. במשרד המשפטים אמרו שהם אינם מתחייסים לחקירות מתנהלות.

נחשד בשוחד, קשירת קשר לפשע והלבנת הון

בחודש פברואר האחרון פרסמה המשטרה את המלצתה להעמיד לדין את הרו, עם סיום החקירה בעניינו. במשטרה אמרו אז כי התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.

שמו של נתניהו הוזכר בשיחה. גנור ושמרון
שמו של נתניהו הוזכר בשיחה. גנור ושמרון | צילום: אילן אסייג / תומר נויברג, פלאש 90

החקירה נגד הרו החלה כחקירה סמויה בשנת 2015, ועברה בסופה לשלב הגלוי. היחידה הארצית של המשטרה סיימה את החקירה וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון על ידי הרו, בעת ששימש כראש הסגל בלשכת נתניהו.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש הסגל, הוא התחייב למכור חברה שהיתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. ממצאי החקירה, אמרו אז במשטרה, הצביעו על כך שמכירת החברה היתה למראית עין בלבד באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך להחזיק בה, להנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.