נחשף התרגיל שהוביל למעצר גטאס

פרטים נוספים מתפרסמים על המבצע בו ח"כ גטאס נתפס "על חם" מבריח סלולריים לאסירים בטחוניים. מסתמן שהשר ארדן קיבל רמז על כך מהמשטרה

בחודשים האחרונים לא אושר לחברי הכנסת הערביים לבקר אסירים פלסטינאים שעצורים בבתי הכלא בישראל. בדרך כלל מי שאמון על מתן האישורים לביקורים הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שלא אישר זאת בחודשים האחרונים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גורמים בקירבתו של השר מספרים שבימים האחרונים קיבל ארדן רמז מהמשטרה או משירות בתי הסוהר לפיו הם מעוניינים שהשר יאשר את בקשתו של גטאס. ברשויות ככל הנראה ידעו על דפוס הפעולה של גטאס וחיכו להזדמנות לתפוס אותו "על חם".

קיבל רמז. ארדן (יהונתן סינדל, פלאש 90)
קיבל רמז. ארדן (יהונתן סינדל, פלאש 90)

ועדת הכנסת דנה היום (רביעי) בחסינותו של גטאס, זאת אחרי שפורסם לראשונה אמש במהדורה המרכזית כי גטאס הודה בחקירתו בהברחת המכשירים הסלולריים ופתקים מוצפנים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. במסגרת הדיון הצביעו חברי הכנסת פה אחד בעד הסרת חסינותו של חבר הכנסת, באופן שיאפשר את המשך החקירה בעניינו. לאחר ההצבעה, שאינה מהווה החלטה סופית, יתקיים דיון בנושא במליאת הכנסת.

"זה רגע עצוב לדעת שח"כ מעל באמון שהיה לו, שבגד בתפקידו וגם בציבור הבוחרים ובעמיתיו", אמרה חברת הכנסת מירב מיכאלי (המחנה הציוני), שסיעתה תומכת בהצעה. "עם זאת, העובדה שבהחלטה אחת ניתן להסיר חסינותו של חבר כנסת מוכיחה שהחוק עובד ולא צריך חוקים חדשים כמו חוק ההדחה".

ח''כ גטאס ברגע מעצרו
ח''כ גטאס ברגע מעצרו

ח"כ גטאס שאמור היה להתייצב היום לדיון בוועדה הצהיר כי "הדיון פוליטי" וכי הוא מסרב להשתתף בו. "מדובר בהליך לא סביר, לפיו נקבע דיון בבקשה, בטרם קבלת גוף הבקשה ובטרם מתן הזדמנות נאותה וזמן סביר לעיין בה וללמוד את נימוקיה", כתב גטאס ליו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש מהליכוד. "מתחילת הפרשה המשטרה ורשויות אכיפת החוק רומסות את זכויותיי ומונעות ממני ניהול הליך הוגן ומכובד. הדיון שיתקיים היום אינו אלא דיון פוליטי שתוצאותיו ידועות מראש".

ככל הנראה לא בפעם הראשונה. גטאס (הדס פארוש / פלאש 90)
ככל הנראה לא בפעם הראשונה. גטאס (הדס פארוש / פלאש 90)

לאחר שהחליטה ועדת הכנסת להסיר את חסינותו של גטאס, פנה יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן במכתב לחבר הכנסת יצחק וקנין, יו"ר ועדת האתיקה, בבקשה להשעתו מהכנסת.

"היום אישרנו את הסרת חסינותו של חה"כ באסל גטאס, הנחשד בעבירות על ביטחון המדינה, משטרת ישראל נמצאת בעיצומה של חקירה", כתב. "נכון לרגע זה חה"כ מסרב להשעות את עצמו", הוסיף.

"לא יכול להיות שאדם שנחשד בעבירות על ביטחון המדינה ישב עוד יום אחד נוסף בדיונים בכנסת", הסביר, ודרש כינוס דחוף של ועדת האתיקה "שתדון בהשעייתו של חה"כ לאלתר".