בני ברק: רב "ליטף ילדים", הגרפולוג "זיכה"

"הוא היה מלטף ילדים, בינתיים הוא כבר שנה וחצי לא נוגע באף אחד": מנהל בתלמוד תורה בבני ברק בחר לא לערב משטרה ושלח את המורה לבדיקה אצל גרפולוג

למוסד תלמוד תורה בבני ברק, שבו לומדים ילדים בגילאי יסודי, הגיעו בתקופה האחרונה תלונות של אימהות בבית הספר על כך שאחד המורים תקף מינית כמה ילדים. לטענת ההורים בבית הספר, הוגשו לפחות חמש תלונות בעניין אך הטענות לא נבדקו: במהדורה המרכזית שודרו הערב (חמישי) הקלטות משיחות עם מנהל בית הספר - שיחות שמהוות דוגמא לטיוח של חשד לתקיפה מינית בין כותלי בית הספר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בשיחה עם המנהל הוא ניסה לברר "מה אתם יודעים, מה אתם לא יודעים". לאחר מכן אמר: "מה שהיה, הלכנו אז לרב סילמן, המומחה מספר 1 בנושא הזה. הוא שלח אותי לגרפולוג שאול הללי, מכירים אותו? והוא נתן את חוות הדעת. בואי נגיד ככה, בבית משפט זה גם קביל, והוא נתן את החוות דעת".

המנהל, אם כן, פנה לרב ולגרפולוג, אבל לא עדכן את המשטרה בחשדות החמורים. מי שהתקשרה אל המנהל היתה רחלי רושגולד מעמותת "לא תשתוק", עמותה שחרתה על דגלה להילחם בהשתקת אלימות מינית בחברה החרדית. היא התקשרה בשם אמא לילד בבית הספר שלכאורה הותקף - ובמהלך השיחה המנהל הודה שהוא מודע לכך שהיה מגע כלשהו בין המורה לתלמידים.

"תבינו שיש פה איזה תהליך. אי אפשר על כל שמועה חצי שמועה...", אמר המנהל. "זה שהוא היה מלטף ילדים - זה נכון, וזה לא היה ספק בזה. לא היתה שאלה אם הוא ליטף ילדים או לא, לא זה הנושא היה, הנושא היה הדברים הלא בסדר ועל זה הלכנו, על זה דיברנו".

''למה להשעות''? (אילוסטרציה)
''למה להשעות''? (אילוסטרציה)

"לא אמרו לי להשעות אותו"

כשנשאל למה התכוון כשאמר "ליטוף ילדים" השיב מנהל תלמוד התורה: "הו, יפה מאוד. אפשר לראות את זה בגרפולוגים ממה זה מגיע ובינתיים כבר שנה וחצי הוא לא נוגע בילד. לא שנה וחצי - יותר מדויק, שנה ורבע".

את רחלי רושגולד זה כמובן לא הרגיע: "יש אימהות שעדיין מוטרדות, אני רוצה שתדע את זה... איך יכול להיות שמגיע סיפור כזה, והמלמד עדיין - לא משעים אותו בינתיים. יכול להיות שהוא פוגע". המנהל שאל אותה "למה להשעות?" והוסיף: "יש חוקי, ויש רוחני - הלכתי לרווחה מה שהיה צריך לעשות, הלכתי לרוחני גם - לא אמרו לי להשעות אותו".

"הוא כן הביע נכונות ורצון לטפל", אמרה רושגולד לחדשות 2. "הרגשתי שאין פה רצון להזיק אלא מישהו שפשוט לא יודע איך מטפלים בזה. הוא הרגיש שבזה שפנה לרווחה הוא עשה את תפקידו. אני מבינה שהמילה משטרה מפחידה אנשים ששייכים למגזר החרדי... אני מבינה שאין מספיק אמון".

המנהל פנה גם למחלקת הרווחה של עיריית בני ברק, אבל טוענים כי לא נמסר להם באיזה מוסד לימודי מדובר. בשלב זה, צריך לציין, אין לנו איך לדעת אם יש ממש בחשדות: המורה והמוסד זכאים לחזקת חפות, אבל אין ספק שכאשר עולה חשש כל כך חמור המשטרה חייבת להיות מעורבת - ומזה עדיין יש רתיעה גדולה במגזר החרדי.