נפתלי בנט: "לא נעים שראש הממשלה מבקש כתבות נגדך"

יו"ר הבית היהודי הגיב לראשונה לפרסום ב"הארץ", לפיו נתניהו התלונן בפני מוזס על הסיקור לו זוכה בנט - ומוזס בתגובה פרסם ידיעות נגד בנט

בנט ונתניהו, ארכיון

הקרבות בקואליציה נמשכים בעקבות הפרטים החדשים מתיק 2000: בשבוע שעבר דווח בעיתון "הארץ"כי נתניהו התלונן ב-20144 בפני מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס על הסיקור שמקבל נפתלי בנט, ובפגישתם הבאה הציג מוזס כתבה שפוגעת

הקרבות בקואליציה נמשכים בעקבות הפרטים החדשים מתיק 2000: בשבוע שעבר דווח בעיתון "הארץ"כי נתניהו התלונן ב-20144 בפני מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס על הסיקור שמקבל נפתלי בנט, ובפגישתם הבאה הציג מוזס כתבה שפוגעת בבנט וטען כי העניין "טופל". הבוקר (שני) הגיב לראשונה השר בנט לדיווח ואמר: "זה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי, זו תחושה לא נעימה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"זה מאוד לא נעים, מאוד לא נעים להבין שראש ממשלה פונה למו"ל כדי לבקש שיעשו סדרת כתבות נגד הבית היהודי ובתמורה יסגרו את ישראל היום או משהו כזה", אמר בנט בריאיון לאפי טריגר בגלצ. "אני יודע שהמשטרה בודקת את הנושא ואני בהחלט אשמח לקבל את האינפורמציה".

שר החינוך הוסיף בתגובה לכתבות התוקפניות כלפיו ב-YNET ב-2014, לפני הבחירות: "בזמן אמת לא הבנתי מאיפה כל סדרת הכתבות הללו, שהיו מצוצות מהאצבע, הגיעו. דיברו שם על הקמת מעונות ואני מאוד השקעתי בזה. עכשיו זה מתחבר לי, אבל זה לא בסדר".

"די הופתעתי, רק בשישי חיברתי את הדברים שאז קרו. באמת לא הבנתי", סיכם בנט. "זה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי, עכשיו זה סוגר מעגל אצלי. זו לא תחושה נעימה".

''הזיה ללכת לבחירות על התאגיד''
''הזיה ללכת לבחירות על התאגיד'' | צילום: פלאש 90 Miriam Alster

"תחושת גועל וקבס"

השר התייחס גם למשבר בקואליציה ואמר: "זו הזיה ללכת לבחירות על התאגיד, אין פה הרבה הגיון – משוכנע שאנשים מבוגרים יישבו יחד ויפתרו את הבעיה. חשוב לאזרחי מדינת ישראל שהמדינה תמשיך לתפקד. בחירות זו פגיעה כבדה בתפקוד של מדינה ישראל – זה לא ראוי ולא עושים דבר כזה, בטח לא על תאגיד. אני לא נכנס לאולטימטומים".

ביום שישי האחרון הגיבו בזעם גורמים בבית היהודי לפרסום ואמרו: "חשים תחושת גועל וקבס מבקשת נתניהו מנוני מוזס לפגוע בבנט". הגורמים במפלגתו של בנט הוסיפו: "אנו המומים שבעיצומה של ברית הוא הלך ועשה זאת", הוסיפו . בליכוד לא נשארו חייבים ואמרו כי על חברי הבית היהודי להפסיק עם הצביעות. "מעניין היכן הייתה תחושת הגועל של בנט ושקד כשהם קידמו את החוק לסגירת 'ישראל היום', תמורת כיסוי מלטף אינסופי מנוני מוזס שנמשך עד היום", אמרו גורמים בליכוד.

העיתונאי גידי וייץ דיווח בשבוע שעבר כי באחת הפגישות בין נתניהו למוזס התלונן ראש הממשלה על היחס שמעניק "ידיעות אחרונות" ליריבו הפוליטי נפתלי בנט - ואף רמז כי הוא מעוניין שהבית היהודי, מפלגתו של בנט, תוחלש.

בפגישה מאוחרת יותר הציג מוזס מחווה שעשה לנתניהו: כתבה ב"ידיעות אחרונות" התוקפת את נפתלי בנט. לפי הפרסום, מדברי מוזס לפיהם נתניהו יכול לכהן כראש הממשלה "כמה שירצה" השתמע גם כי יהיה מוכן לפגוע בתדמיתם של יריבים פוליטיים, בהם בנט. נתניהו טען בפני מוזס כי הוא מגונן על בנט ועל משה כחלון ו"עוטף אותם בצמר גפן". מוזס אמר בפגישה הבאה כי "נושא בנט טופל" והציג את הכתבה כראיה.

''העניין טופל''. מוזס
''העניין טופל''. מוזס | צילום: פלאש 90, קוקו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר הבהיר שהסוגיה המרכזית שהוא יבחן, כאשר יחליט האם להגיש כתב אישום, תהיה סוגיית התמורה שקיבל או לא קיבל נתניהו ממוזס בתמורה לשינויים שהציע לבצע בעיתון "ישראל היום".

וייץ ציין כי הכתבה אליה ככל הנראה התייחס מוזס פורסמה ב-7 בדצמבר 2014, יום לפני פיזור הכנסת הקודמת: הכותרת עסקה במיעוט הקמת מעונות היום, ונכתב בה כלפי בנט "הצהרות לחוד - ומעשים לחוד". בנט זעם אז על הפרסום ומיהר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו. "אתר ynet יורים בי כרגע כדור שקר בראש - בתקופה הקרובה תצפו למתקפת עליהום תקשורתית על הבית היהודי בכלל ועליי בפרט".

עוד פרסם וייץ כי השניים - נתניהו ומוזס - צפויים להיחקר בקרוב שוב במסגרת הפרשה המכונה תיק 2000. לפי הדיווח, המשטרה מתכוונת לגבות בקרוב מעבר לים עדויות ממספר אנשים ששמותיהם הוזכרו בהקשר לפרשה, בהם בעלי "ישראל היום" שלדון אלדסון ואילי הון שנתניהו ניסה לפי החשד לשכנע לרכוש חלק מ"ידיעות אחרונות".

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, עורכות הדין של מוזס, מסרו לעיתון "הארץ" שהן מנועות להתייחס לנושא.

מטעמו של נתניהו נמסר שכל פעולותיו נעשו באופן קפדני ועל פי החוק. ראש הממשלה נתניהו מסר בשבוע שעבר בתגובה: "שוב אנו נתקלים בהדלפות מגמתיות שמסלפות את התמונה הכוללת כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו וכדי להפעיל לחץ פסול על הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. מטבע הדברים איננו יכולים להתייחס לפרטים ספציפיים, אבל אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי אין כלום'".