מידע חדש מפרשת 2000: רה"מ הציע למוזס למכור את העיתון

מידע חדש מפרשת 2000: רה"מ ומוזס תיאמו מה להגיד לשלדון אדלסון, ובנוסף רה"מ תיווך לכאורה עסקה למכירת "ידיעות" לשותף מטעמו

חקירות נתניהו: כל חשיפות חדשות 2

פרטים חדשים ודרמטיים נוספים משיחת נתניהו-מוזס: תוכן השיחות שערכו ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות" הולך ונחשף - ואמש (שישי)  פרסם לראשונה כתבנו גיא פלג מה הבטיח נתניהו למוזס, בתמורה לסיקור אוהד שלו בעיתונו - וכי היה מעורב לכאורה גם בניסיון למכירת "ידיעות אחרונות" לקונה או שותף מטעמו. עוד נחשפות ההתייעצויות בין השניים אודות נוסח הפשרה שיציעו לבעלי "ישראל היום", שלדון אדלסון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נתניהו ומוזס דיברו באופן מעשי - איך ניתן לחולל בשטח את השינויים הנדרשים שיספקו את שניהם: איך ניתן להקטין את כוחו של "ישראל היום" ובאופן מזורז, בתמורה לכך שנתניהו יזכה לסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות". כך אמרו זה לזה בשיחה:

מוזס: "מה השורה התחתונה? איך אפשר לעשות את זה מהר?"
נתניהו: "אפשר לחוקק את זה"

מתוך השיחות בין נתניהו למוזס
מתוך השיחות בין נתניהו למוזס

עוד דיברו השניים על בעלי העיתון "ישראל היום", איל ההון האמריקני שלדון אדלסון, המכונה "הג'ינג'י" - וכמה השינויים שהם מבקשים לחולל יהיו לרוחו:

נתניהו: "אני רוצה לדבר עם הג'ינג'י (שלדון אדלסון), הוא בעוד שבועיים בארץ".
מוזס: "צריך לראות איך אפשר לעשות משהו שהוא יוכל לחיות אתו, לעשות אולי חוק אחר, אני רוצה להקל, לא מחפש להקשות".

נתניהו אומר: ''נקים ועדה''
נתניהו אומר: ''נקים ועדה''

מוזס: "בנושא הכמויות שדיברנו. לעשות את זה בפשרה אתו, אני אומר את זה ממקום טוב, לא ממקום רע".
נתניהו: "לדעתי זה לא יהיה בסדר אתו אבל..."

השניים דאגו לתאם המהלכים עם אדלסון
השניים דאגו לתאם המהלכים עם אדלסון

בשלב הזה, מדברים נתניהו ומוזס על האפשרויות שעומדות בפניהם - ואיך בדיוק ניתן לממש אותן:

מוזס: "צריך חוק אחר שיעקוף את הבעיה"
מוזס: "עם יריב (השר יריב לוין)?"
נתניהו: "לא עם יריב"
מוזס: "תביא את מי שאתה רוצה, זה לא ענייני"

מוזס מציע מה לעשות
מוזס מציע מה לעשות

מוזס: "צריך שאיתן כבל יבוא, ואיש שלך בכנסת"
נתניהו: "ושאיתן יגיד אני רוצה להגיע לפשרה, אולי נשכנע אותו שיירד מהחוק הגורף"
מוזס: "לאיזו ועדה בכנסת זה הולך?"
נתניהו: "נקים ועדה מיוחדת".

עוד נודע לחדשות 2 במסגרת הפרשה, המכונה "תיק 2000", כי נתניהו תיווך לכאורה בין מוזס לקבוצת תקשורת זרה, כנראה מגרמניה, במטרה שזו תקנה או תיכנס כשותפה בעיתון. נתניהו ומוזס שמרו על המגעים האלה בשקט מוחלט. בשלב זה, לא ברור האם התיק הזה שבמרכזו השיחות והפגישות בין נתניהו ומוזס יבשיל לכתב אישום.

"אם נסכים על חוק, אעשה כל מה שאני יכול שתישאר פה כמה זמן שתרצה"

מוקדם יותר השבוע חשפנו לראשונה כאן בחדשות 2 כי במהלך אחת הפגישות שהוקלטו אמר מוזס לנתניהו: "אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר".

להערכת המשטרה, בין השניים התקיימו פגישות רבות, ולא רק השתיים שהוקלטו - אך בשלב זה לא יודעים החוקרים להעריך את המספר המדויק שלהן. בין השניים תיווכו שורה של מקורבים, והמשטרה מתכוונת לגבות מכולם עדות.

גידי וייץ מעיתון "הארץ" פרסם השבוע גם הוא פרטים חדשים על השיחות בין השניים, מהם עלה כי מוזס הציע לנתניהו לבחור עיתונאים מטעמו והבטיח להעסיקם בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות", בתמורה לכך שנתניהו יקדם הצעת חוק שתחייב את החינמון "ישראל היום" להימכר בתשלום.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את מוזס מסרו כי "אנו מנועים מלהגיב מטעמי החקירה, ולפיכך לא נתייחס לפרסומים שונים, שהיו ושיהיו. אנו מציעים להמתין לסיום החקירה, אז תתבהר התמונה המלאה".

לפחות שתי הקלטות של פגישות נתניהו-מוזס בידי המשטרה

בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו ראש הממשלה נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

שתי הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים ואורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1.12.2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת.

מה נרקם בין נתניהו למוזס? בית ידיעות לשע (משה שי / פלאש 90)
מה נרקם בין נתניהו למוזס? בית ידיעות לשע (משה שי / פלאש 90)

מי שהקליט את הפגישות בין נתניהו למוזס הוא ארי הרו, ראש לשכתו של נתניהו דאז. ההקלטות בוצעו לבקשתו של נתניהו ובידיעתו. ההקלטה הגיעה לידי חוקרי המשטרה במהלך החקירות של ארי הרו, שם תפסו את הטלפון הסלולרי שלו וכן מסמכים ומחשבים אישיים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן קיבלו את ההקלטה לידיהם לפני חודשים ארוכים. בניגוד לדעתם של חוקרי המשטרה ואנשי פרקליטות מחוז ירושלים, ניצן ומנדלבליט מסתייגים בשלב זה מקביעה נחרצת כי מדובר בפרשה פלילית חמורה.