פרסום ראשון: שמרון הזכיר את נתניהו בפני גנור

בחקירותיו בפרשת הצוללות נשאל מקורבו של רה"מ, דוד שמרון, מדוע הזכיר את שמו של נתניהו בשיחות שקיים עם המתווך שהפך לעד מדינה

פרסום ראשון: דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה ועורך דינו, הזכיר את שמו של נתניהו בשיחותיו עם מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000). חוקרי המשטרה הטיחו בשמרון בחקירותיו הקודמות פעם אחר פעם: "השתמשת בשמו של ראש הממשלה בפגישות הייעוץ שלך".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לאחר שהתקבל המידע בחדשות 2, הופנתה שאילתא למשרד המשפטים בנושא. בעקבות כך, שעה אחר כך, הוצא צו איסור פרסום גורף על עדותו של גנור בפרשת כלי השיט. עם זאת, במשרד המשפטים הבהירו כי הצו אינו קשור לפניה.

העובדה ששמרון השתמש בשמו של נתניהו אינה אומרת שראש הממשלה אכן היה בסוד העניינים. יכול מאוד להיות, וזו ההערכה של השוטרים, ששמרון עשה "סיבוב" על שמו של נתניהו והשתמש בו כדי לקדם את ענייניו מול גנור. במשרד המשפטים אמרו שהם אינם מתחייסים לחקירות מתנהלות.

הוזכר בשיחות בין שמרון לגנור. נתניהו (עמוס בן גרשום לע''מ)
הוזכר בשיחות בין שמרון לגנור. נתניהו (עמוס בן גרשום לע''מ)

בתוך כך, אחרי הפרסום הערב על המגעים מול ראש הסגל לשעבר של נתניהו ארי הרו להסכם עד מדינה, פרסם אמנון אברמוביץ' במהדורה המרכזית כי עדותו של הרו תהווה חיזוק משמעותי, אולי אפילו דרמטי, לתיק 1000, פרשת המתנות. למעשה, התיק הזה מגובש, ורשימת העדים בו נסגרת.

עוד פרסם משה נוסבאום במהדורה כי המגעים מול הרו החלו כבר לפני כחודש, בעת שנעשה לו חיקור דין בארה"ב, בחקירה שמתנהלת נגדו ואינה קשורה לראש הממשלה, בה הוא חשוד בקבלת שוחד ומרמה.

בפגישה אז עם החוקרים הוא העביר להם מידע שקשור לנתניהו ועל בסיס המידע הזה מתנהלים המגעים, שאם יוכתרו בהצלחה הוא יקבל הקלות משמעותיות בפרשה נגדו. הרו קשור לחקירות של רה"מ בשתי החקירות. בתיק 2000 היה זה הרו שהקליט את פגישות נתניהו מוזס, ובתיק 1000 הוא היה מקורב מאוד בעת שמילצ'ן העביר את המתנות לבני הזוג.

יהפוך לעד מדינה? הרו (מרים אלסטר, פלאש 90)
יהפוך לעד מדינה? הרו (מרים אלסטר, פלאש 90)

מוקדם יותר היום הטיל בית משפט השלום בראשון לציון צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת מיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות וכלי השיט (פרשה 3000). בימים האחרונים פורסמו במהדורה המרכזית פרטים שונים שעלו מעדותו של גנור במשטרה, ובצו איסור הפרסום ייחסו לכך את הסיבה שמהווה את הרקע לאיסור.

בצו נכתב כי הוא "חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו ו/או של נוספים והינן פועל יוצא של עדותו".

על הצו שפורסם נכתב גם באופן ידני כי הפרסומים בתקשורת יכולים לפגוע בהמשכה של החקירה באופן ממשי ועל כן הוחלט לבקש להטיל איסור פרסום על הפרשה. הצו יהיה בתוקף במשך חודש וחצי עד ל-17 בספטמבר.

ארכיון (רויטרס)
ארכיון (רויטרס)

בתחילת השבוע פורסמו במהדורה המרכזית פרטים מעדותו של גנור שנגעו בפעילותו של עורך הדין דוד שמרון, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי העדות, שמרון היה צפוי להרוויח כ-20% מהעמלה שיועדה לגנור ועל כן היה לשמרון תמריץ לסייע בקידום העסקה.

אחד העוגנים המרכזיים של החקירה הוא הניסיון להבין את טיב היחסים בין גנור, שייצג את חברת הספנות "טיסנקרופ" הגרמנית, למי שייצג אותו, עו"ד דוד שמרון. עורך הדין חזר ואמר כי יחסיו עם גנור היו יחסי עו"ד-לקוח, וכי הוא קיבל שכר טרחה מגנור.