שני תושבי הצפון מואשמים בפיצוץ מטען בלשכת משרד הבריאות בנצרת

כתב אישום הוגש נגד שני גברים בשנות ה-20 לחייהם, לאחר שהניחו מטען החבלה בכניסה למשרד הממשלתי בנובמבר האחרון. מהחקירה עלה כי השניים משתייכים לארגון פשיעה שמשרד הבריאות סגר את אחד מעסקיו. מטרתם הייתה להרתיע את הרשויות מפני מימוש סמכויותיהן

אירוע הנחת מטען חבלה בלשכת משרד הבריאות בנצרת, שאירע בנובמבר האחרון, פוענח על ידי השב"כ והמשטרה - והביא למעצר והגשת כתב אישום היום (חמישי) נגד ג'עפר פאח'ורי בן ה-20, תושב העיר, ועלי כליבאת בן ה-23, תושב בסמת טבעון.

בחקירה עלה כי יחד עם גורם נוסף, השניים היו מעורבים בהנחת המטען. כתוצאה מהנחת המטען נגרם נזק כבד למבנה הלשכה, ועל פי החשד הראשוני, היה מדובר בנקמה על רקע סגירת עסקים בעיר. מחקירה בחודש נובמבר עלה כי מטען הנפץ הושלך ללשכה כנקמה על סגירת רפתות והחרמת בשר בנצרת - במסגרת מבצע "שולחן עגול" של המשטרה, ופיקוח על העסקים בחברה הערבית. הפיצוץ אמנם גרם לנזק רב בלשכה, אך לא אותרו נפגעים.

בהמשך התברר כי הנחת המטען בוצעה על רקע סגירת עסק השייך לארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף, בהוראת משרד הבריאות. מטרת הפעולה הייתה להרתיע את הרשויות מפני מימוש סמכויותיהן אל מול עסקים המופעלים על ידי ארגון פשיעה.

לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד עמוס דניאלי, אחיו של פאחורי וגיסו של האח נסים כליבאת, תכננו לפוצץ מטען חבלה סמוך למשרדי נפת נצרת של לשכת הבריאות, במטרה לפגוע במשרדים ולגרום לבהלה. הנאשם עלי, שהוא קרוב משפחה לנסים, נפגש איתו בבסמת טבעון. נסים נשא איתו מטען נפץ ומערכת הפעלה אלחוטית עם שלט אסף את עלי ברכבו, והשניים נסעו לנצרת, במטרה לממש את התוכנית ולפוצץ את המטען במשרדים.

נסים והנאשם עלי הגיעו לביתו של ג'עפר, וסיכמו כי עלי ייסע עם הרכב עד למשרדים, על מנת להתריע על הימצאות כוחות משטרה באזור. משלא נתקל בכוחות משטרה בדרך, המתין סמוך למשרדים, ומספר דקות לאחר מכן, יצאו ג'עפר ונסים באמצעות קטנוע וחבשו קסדות וכפפות.

נסים ירד מהקטנוע, הניח את המטען סמוך לדלת, וחזר בריצה לקטנוע. ג'עפר החל בנסיעה, ולאחר מספר מטרים פוצץ נסים את המטען באמצעות שלט. כתוצאה מפיצוץ המטען נהרסה דלת המשרדים וחלק מחדרי המשרדים בקומת הכניסה ניזוקו מפיסות מתכת שהועפו. לאחר מכן שרף הנאשם עלי את הבגדים שלבש בעת פיצוץ המטען, ונפטר מהקסדות.