הונאה שיטתית: 3 חשודים שעקצו קשישים בהיקף של עשרות אלפי שקלים

באמצעות התחזות טלפונית ולקיחת מידע מהקורבנות, החשודים ככל הנראה השתמשו באפליקציית תשלומים כדי לרכוש מוצרים ושירותים בסך כולל של כ-100 אלף ש"ח. השלושה, בני 35-25 מחדרה, הרצליה ות"א - נעצרו ע"י מחלקת ההונאה במשטרה והועברו לחקירה בנושא

כרטיסי אשראי ישראלים
כרטיסי אשראי ישראלים | צילום: ג'רי וינוקור

עוקץ כרטיסי האשראי: שלושה חשודים בעוקץ של קשישים בהיקף של עשרות אלפי שקלים, באמצעות אפליקציית תשלומים ברשת, נעצרו היום (שני) על ידי מחלקת ההונאה במשטרה - לאחר חקירה סמויה שנמשכה בנושא.

החשודים הינם בני 35-25 מחדרה, תל אביב והרצליה. הם הובאו לחקירה בחשד להונאה שיטתית של קשישים בני 95-70, לאחר שהתקבלו בחודשיים האחרונים עשרות תלונות שנגעו לפתיחת אפליקציות תשלום רשתיות על שמם של הקשישים, והוצאת כספים באמצעותן.

על פי החשד, החשודים נהגו להתקשר לקשישים ולהזדהות כנציגי חברת הטלפון. הם טענו שישנה בעיה עם הוראת הקבע שלהם, וכנראה בתהליך שכנוע ותחבולה הצליחו לקבל מהקשישים את פרטי כרטיס האשראי שלהם.

עם קבלת פרטי האשראי, הפעילו החשודים את האפליקציה עם פרטיהם, כאשר הם מבקשים מהקורבן למסור להם את קוד המסרון שנשלח להם לכאורה מחברת הטלפונים, בעוד שבפועל מדובר בקוד האימות המאשר את הפעלת אפליקציית התשלום. החשודים ניצלו את הפעלת האפליקציה מייד והחלו, על פי החשד, לרכוש מוצרים ושירותים בשווי של למעלה מ-100 אלף שקלים.