חולה קורונה נעצר כשהוא נוסע באוטובוס ציבורי בדרכו לירושלים

האוטובוס נעצר בכביש 1 סמוך למחלף חמד, כשעליו יותר בני אדם מהמותר בהנחיות, בהם החולה. הוא נלקח לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון ויתר הנוסעים הונחו להיכנס לבידוד. הנהג נקנס ב-5,000 שקלים

זמן צפייה: 06:18

מגפת הקורונה: המשטרה עצרה היום (ראשון) חולה מאומת בקורונה כשהוא נסע באוטובוס ציבורי בדרכו לירושלים. האוטובוס נסע בכביש אחד ונעצר סמוך למחלף חמד כשעליו 34 - בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

החולה נלקח לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון, ועל נהג האוטובוס הוטל קנס על סך 5,000 שקלים בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם, והוא עוכב לחקירה. כמו כן יתר נוסעי האוטובוס הונחו להיכנס לבידוד.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה לאירוע כי "מתשאול ראשוני שבוצע עם נהג האוטובוס, מדובר באירוע שמקורו באי הכרת התקנה החדשה המתירה הסעת 20 נוסעים בלבד בקו בין-עירוני. הנהג בדיוק חזר לעבודה לאחר שבועיים חופשה בביתו עקב המצב, כאשר בימים כתיקונם הוא רגיל להסיע בקו זה מעל 50 נוסעים, חלקם בעמידה".

"לדבריו, במהלך הדרך, הוא אסף שוטרים ולוחמי מג"ב בשלוש תחנות שונות ואיש מהם לא העיר לו דבר באשר להפרת תקנות. גם העובדה שמתוך 34 הנוסעים 29 היו אנשי משטרה ומג"ב לא עוררה את חשדו שהמצב לא תקין. עם זאת, אנו באגד רואים במקרה הנ"ל תקלה שתיבדק לעומק אל מול ממוניו הישירים של הנהג. לנוכח המקרה, והמצב יוצא הדופן בו כולנו נמצאים, חברת אגד תחדד את הנהלים החדשים לכלל הנהגים. אנו מודים למשטרת ישראל על עצירתו במהירות של חולה הקורנה ומאחלים בריאות איתנה לכולם", כך לשון התגובה.