לוחם ימ"מ תועד מכה עצור - השופט גיבה אותו: "מדובר בחשוד מסוכן"

שוד בחנות תכשיטים בקריית גת הוביל למעצרם של חמישה חשודים. המשטרה טענה כי אחד מהם נורה ברגלו כשתקף את כוחות הביטחון, אך סרטון מהאירוע הראה שהשודד הוכה כשהיה על הרצפה. נשיא בית משפט השלום בב"ש גיבה את הלוחמים: "מנעו פציעה או רצח של שוטר"

זמן צפייה: 00:44

שוד אלים בחנות תכשיטים בקריית גת הוביל אתמול (שבת) למעצרם של חמישה חשודים, תושבי הפזורה הבדואית. זה קרה קצת אחרי השעה 18:00, כאשר החמישה פרצו לחנות כשהם רעולי פנים מצויידים בסכינים, פטישים, גרזנים וגז מדמיע במטרה לגנוב את תכולתה.

שוטרים מהמחוז הדרומי, בשיתוף לוחמי ימ"מ של מג"ב שקיבלו מידע מודיעיני מוקדם על השוד, ארבו להם ועצרו אותם בזמן המעשה. לאחר מכן, טענו במשטרה כי במהלך האירוע טענו כי אחד החשודים אף ניסה לתקוף את כוחות הביטחון ונורה ברגלו.

מצלמות האבטחה מחוץ לחנות תיעדו את התפיסה של החשודים, בסרטון נראה אחד השוטרים כשהוא מכה את החשוד גם כשזה כבר שכוב על הקרקע. במהלך הדיון על הארכת מעצרו של החשוד, טען עורך הדין עמית ויצמן שהותקף באלימות קשה מצד השוטרים. עם זאת, למרות הסרטון נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, אלון גביזון, גיבה את כוחות הביטחון ופעילותם. "מדובר בחשוד מסוכן ביותר", אמר השופט. "תודות למיומנות של הלוחמים לא נגמר האירוע בפציעה או ברציחתו של שוטר".

עורך הדין עמית ויצמן
עורך הדין עמית ויצמן

הסניגור התייחס בדבריו גם להפעלת יחידות מיוחדות כמו לימ"מ נגד עבריינים, אך גם כאן, בחר השופט לברך את המחוז הדרומי על הפעלתם ועל הפעילות שעושים השוטרים והשוטרות כדי למנוע אירועי אלימות. לדבריו, "האלימות בדרום ובכלל זה האלימות במגזר הערבי, הנה רעה חולה שיש להילחם בה בכל דרך חוקית, ובכלל זה הפעלת יחידות מיוחדות של משטרת ישראל, ובכלל זה הימ"מ".

עורך הדין עמית ויצמן, שמייצג את החשוד, מסר לחדשות 13: "המעצר האלים הזה, כפי שנראה בסרטון, הוא תוצאה של הפעלת יחידות משטרה מיוחדות אשר אומנו להתעמת עם מחבלים לא עם עברייני רכוש. התוצאה היא חמישה עבריינים קטנים עם עצמות מרוסקות (אחד מורדם ומונשם) מול שוטרים מיומנים מדי ללא שריטה. אפשר היה לבצע את המעצר הזה בלי לגרום לאשפוז של החמישה, פושעים ככל שיהיו".