נתניהו הסכים לקלון - רעייתו: "אסור להאמין למנדלבליט"

לאחר הפגישה הלילית עם עורכי דינו, יו"ר האופוזיציה הסכים לעונש שאותו הציע היועמ"ש בעסקה. נוכחים בפגישה תקפו את היועמ"ש, בהם שרה נתניהו: "הפרקליטות עושה עלינו סיבוב". סנגורי נתניהו מכחישים כי הייתה הסכמה לקלון

זמן צפייה: 03:07

המגעים להסדר טיעון: יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יהיה מוכן לקבל עונש שיכלול קלון ורוצה להשלים את העסקה - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. במקביל, פרקליטי נתניהו מסרו בתגובה כי "בניגוד לפרסום, נתניהו לא הודיע שהוא מוכן לקלון". זאת, משום שנתניהו לא מעוניין להגיד שוויתר על ההצעה, מפני שהוא אינו בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אכן מעוניין בעסקה.

במהלך הפגישה שערכו אמש בני משפחת נתניהו עם עורך הדין בעז בן צור בביתו, שרה נתניהו הביעה התנגדות נחרצת לחתימה על העסקה שהוצעה ליו"ר האופוזיציה. "הפרקליטות עושה עלינו סיבוב, הם יראו לכולם שביבי מוכן להודות בעבירות - ואז יפילו את ההסכם. אסון להאמין למנדלבליט", אמרה.

עורך הדין הסביר כי "זו עסקה טובה שצרך לקבל. אנחנו נילחם על כל פרט ופרט בכתב האישום המתוקן". עם זאת, אחד הנוכחים המשיך להטיל ספק בבכירי הפרקליטות והאשים את התובעת במשפט, ליאת בן ארי: "היא לא תיתן לעסקה לצאת לפועל. היא משקרת. אני לא מאמין למילה שלה".

נוכח אחר גם תקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמר: "הפקיד חושב שהוא יוכל להכריח את נתניהו לחתום. הוא איש רע, אסור להאמין לו. הוא כבר ימצא על מה להפיל את העסקה. הכול זה ספינים שלו".

בתוך כך, הערב נערכה פגישה דרמטית במשרדי הפרקליטות בירושלים, שבה השתתפו היועמ"ש, פרקליט המדינה עמית איסמן והפרקליטים שעוסקים בתיקי נתניהו. הישיבה נמשכה כמה שעות, וממנה עלו הערכות כי לא ניתן יהיה לגשר על הפערים בין הצדדים שיאפשרו חתימה על ההסכם.

אמש פורסם בחדשות 13 כי גורמים המקורבים למנדלבליט מעריכים שהסיכויים להסדר אפסיים. הם הסבירו כי גם אם נתניהו יסכים לקלון, הפערים כמעט בלתי ניתנים לגישור בשבועיים שנותרו לסיום תפקידו של היועמ"ש.