העדות שלא נחשפה: מילצ'ן דיבר עם נתניהו לבקשת כהן כדי שיקדמו

לפי עדויות מילצ'ן וקליין, יוסי כהן פנה ב-2013 לאיש העסקים כדי שישמש מליץ יושר שלו אצל רה"מ כדי שיקודם לראש המל"ל. בהמשך, כשנשאל ע"י מילצ'ן, הבטיח שיהיה נאמן לזוג נתניהו • בלעדי

זמן צפייה: 03:46

בלעדי: יוסי כהן פנה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן כשהיה בכיר במוסד במטרה שידבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שימנה אותו לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי – כך לפי עדויות מילצ'ן והעוזרת שלו הדס קליין במשטרה במסגרת תיקי האלפים שפורסמו הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

כהן פנה למילצ'ן בשנת 2013, כשהיה בכיר במוסד, ובאופן לא שגרתי עשה "לובינג" אצל איש העסקים המקורב לראש הממשלה כדי שיקדם את מועמדותו ואף הפעיל עליו לחץ כדי שישמש מליץ יושר שלו אצל נתניהו. לפי העדויות מילצ'ן נעתר לבקשה, ואחרי אחת הפגישות חזר לכהן ואמר לו שבני הזוג נתניהו מעריכים נאמנות. כהן הבטיח שיהיה נאמן לבני הזוג.

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעון לע''מ

לאחר מכן, על פי העדויות במשטרה, כהן שאל את מילצ'ן מה רעיית ראש הממשלה חושבת עליו. איש העסקים הרגיע אותו ואמר לו שהיא חושבת עליו טובות. לפי העדויות כהן היה מרוצה, ואכן מונה לתפקיד.

הזוג נתניהו וארנון מילצ'ן | צילום: חדשות 13

מטעמו של ראש המוסד יוסי כהן נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה כי היא "דוחה את השקר הגס שמסופר פעם אחר פעם כאילו היא קשורה באיזשהו אופן למינויים כלשהם. די לפייק ניוז. שקר שחוזרים עליו - לא הופך לאמת".