קוקאין ברחבת הריקודים: כך הפך הסם המסוכן ללהיט החתונות

הסם שהפך לטרנד בקרב צעירים שמחפשים דרכים חדשות להתרגש, עבר מהמועדונים לחתונות ואירועים פרטיים - איפה שאין פיקוח והמשטרה לא נמצאת. "אין היום חתונה בלי קוק. אם לא זה, אני חותך מוקדם"

זמן צפייה: 04:55

סמים מסוכנים עוברים מהמועדונים לאירועי החתונות ברחבי הארץ - שבהם המשטרה לא נמצאת והחיפוש אחר ריגושים ברחבת הריקודים עולה. הקוקאין קיים בישראל בערך מאז שבן גוריון הכריז על הקמת המדינה, אבל בשנים האחרונות הוא הפך לטרנד בקרב צעירים שמחפשים דרכים חדשות להתרגש. אין סטטיסטיקה בעניין וגם לא מחקרים, אבל העדויות זורמות על התופעה החדשה-ישנה.

תחקירן חדשות 13 הגיע לאולם אירועים רנדומלי באזור המרכז על מנת לבחון את היקף התופעה. אחרי כמה דקות בשירותי הגברים יוצא צעיר מאחד התאים ביחד עם חברו. הוא ניגש למראה, לבדוק שלא נותרו סימנים חשודים באפו. "אין היום חתונה בלי קוק. אם לא זה, אני חותך מוקדם מהחתונה", ציין אחד מהם, וחזר לרחבת הריקודים. אלון כתריאל, מצוות האבטחה "שגיא", ציין כי "במיוחד באירועים פרטיים אנחנו שמים לב שבגלל שאין משטרה, בגלל שאין הרבה פיקוח, רואים אנשים משתמשים בסמים. בתור המאבטחים של אולם האירועים, אין לנו שום דבר לעשות".

סמים בחתונות
סמים בחתונות | צילום: חדשות 13

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לאחרונה כתבי אישום כנגד סוחרי קוקאין ודוסה. באחד מכתבי האישום פורטו העסקאות עם שמות הרוכשים. ברשימה הזאת יש מגישי טלוויזיה, שחקני קולנוע, תיאטרון, אנשי היי-טק, רופאים, עורכי דין, יותר מ-300 עסקאות רק בחודשים האחרונים, מספר בלתי נתפס שתועד על ידי משטרת תל אביב.

רפ"ק יוני וולובוביץ', קצין חקירות מרחב ירקון: "מדובר בסמים מהקשים שיש וקיימים היום בשוק. לאחרונה נתקלנו במספר מקרי מוות שעל פי החשד נגרמו מאותם סמים". יותר ממאה סוחרי סמים נתפסו רק בחודש האחרון במחוז תל אביב. זהו מספר חסר תקדים וזה קורה בגלל מקרי המוות שנרשמו כתוצאה משימוש בדוסה, שהוא נגזרת של הקוקאין, אבל כמו שכבר למדנו, על כל סוחר שנופל יבוא מיד אחד חדש.