ראש המכון לרפואה משפטית במתקפה חריפה: "התנהלות הפרקליטות - שערורייה"

ד"ר חן קוגל מתח ביקורת חמורה בסיום עדותו במשפט זדורוב לאחר שהתובעת תקפה אותו במהלך העדות: "ברגע אחד הפכו אותנו ללא אמינים. לא אעבור על זה בשתיקה"

זמן צפייה: 04:21

ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל תקף היום (רביעי) את הפרקליטות וכינה את התנהלותה "שערורייה". את הדברים אמר בתום הדיון במשפטו החוזר של רומן זדורוב שמואשם ברצח תאיר ראדה. במהלך הדיון שהתקיים היום, האשימה התובעת את קוגל כי הוא מעוות את הנתונים.

"התביעה בישראל מקבלת השכם והערב חוות דעת של המכון לרפואה משפטית, מסתכמת עליהן ומבקשת מבית המשפט להאמין להם", אמר קוגל בצאתו מהדיון. "ברגע שפעם אחת המכון נותן חוות דעת שאיננה מוצאת חן בעיני התביעה, באותו רגע המכון הופך להיות 'לא אמין, לא מקצועי, שקרן'".

Ilebqo
רומן זדורוב ועורכי דינו

"זה לא יכול לעבור על סדר היום ואני לא יכול לעבור על זה בשתיקה. זו שערוריה. אני חושב שאי אפשר להשלים עם הדבר הזה. יש פה חוסר יכולת בכלל להבין את המשמעות של מה שנעשה פה היום, שבשביל שתי נקודות בתיק אחד אפשר לשרוף את כל מה שנעשה בעבר".

משפטו החוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה לפני כ-15 שנה, נמשך גם היום עם עדותו של ראש המכון לרפואה משפטית. יש לציין כי בערכאות הקודמות הפרקליטות התנגדה שייתן את עדותו, ואף ניסתה לשנות את אחד מהתצהירים שהגיש.

בפתח עדותו האשימה התובעת את ד"ר קוגל התובעת בעיוות נתונים, שהשיב: "את מנסה להלך עלי איימים, להפחיד אותי". עוד אמר ראש המכון לרפואה משפטית כי "בשביל להרוויח חצי נקודה, את מטילה רפש, את עושה דברים חמורים ביותר, שורפת את המועדון".