עצי חג המולד הוצתו בכנסיות בסכנין: "מעשה נפשע ונבזי"

המשטרה חוקרת חשד להצתה של שני עצי אשוח בכנסיות הקתולית והאורתודוכסית בעיר. עשרות תושבים הגיעו כדי לקשטם מחדש. ח"כ עבאס: "הבעתי נכונות לבנות את העץ החדש על חשבוננו בתנועה האסלאמית"

זמן צפייה: 02:47

חשד לפשע שנאה: עצי חג המולד שהוצבו בכנסיה הקתולית ובכנסיה האורותודכסית בסכנין הוצתו הלילה (שבת) על ידי אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה בחשד להצתה. עשרות צעירים תושבי העיר הגיעו כדי לשקם ולקשט מחדש את העצים.

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), מסר לאחר האירוע: "אנחנו מגנים את פשע השנאה הזה. זוהי פגיעה בסמלי חג המולד והעדה הנוצרית. אנחנו כחברה ערבית שיש בה עדות שונות, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, מביעים סולידריות ועומדים יחד נגד פשע כזה שבא לפגוע במרקם היחסים בחברה הערבית. התקשרתי לכומר סלאח חורי והבעתי סולידריות ונכונות לבנות את העץ החדש על חשבוננו בתנועה האסלאמית".

עץ אשוח שהוצת בכנסייה בסכנין | צילום: חדשות 13

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) גינה גם הוא את ההצתה: "שריפת עץ האשוח בסכנין היא מעשה נפשע ונבזי. דווקא בסכנין שהיא עיר של אחווה וסמל לכל היישובים, המשטרה חייבת להגיע למבצע הנפשע שרצה לזרוע טריז ומדון - הוא לא יצליח. פגיעה בבתי תפילה, במסגד, כנסיה או בית כנסת היא דבר אסור ונבזי. יש להעניש את המבצעים, תפקיד המשטרה לעשות הכול כדי לשים את ידה על המבצע".

עץ אשוח שהוצת בכנסייה בסכנין | צילום: חדשות 13

כזכור, בשנה שעבר הוצת עץ האשוח בג'דידה מכר שבצפון, והחשוד במעשה לא נעצר עד היום.