טרופר: "בלי התנצלות, לא רוצה לראות את השחקנים האלה בנבחרת"

חשיפת חדשות 13 שהציגה את חילופי ההודעות בין שני הכדורגלנים הבכירים דור מיכה ועומר אצילי בימים שלפני המפגש עם הנערות, הובילה לתגובות רבות בדרישה לפתוח מחדש את התיק. שר התרבות והספורט התייחס לנושא ואמר כי הוא מאוכזב לנוכח שתיקת בעלי המועדונים שבהם הם משחקים. "תפסיקו עם מסע השיימינג הנוראי הזה כלפי שתי הקורבנות"

זמן צפייה: 03:35

חשיפת חדשות 13 שהציגה את חילופי ההודעות בין שני הכדורגלנים הבכירים דור מיכה ועומר אצילי בימים שלפני המפגש עם הנערות הובילה לתגובות רבות, בדרישה לפתוח מחדש את התיק, והערב (חמישי) התראיין שר התרבות והספורט חילי טרופר למהדורה המרכזית והתייחס לנושא.

תחילה התייחס טרופר לסיבה בגללה נסגרו התיקים, ולחוסר העניין של המועדונים בהם משחקים אצילי ומיכה לנושא. לדבריו, "יש שתיקה מאכזבת מאוד. בסוף יש שם שני אנשים מאוד רציניים בראש שתי הקבוצות האלה, ואתה לא שומע מהם היום כלום". טרופר הוסיף: "קראתם אתמול על איך השחקנים שלכם מתייחסים לנערות, בשפה שלהם 'בוא נעשה חגיגה עם ילדות' ואין לכם מה להגיד על זה?".

פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה
פרשת הכדורגלנים והקטינות: עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לאחר שנשאל, האם יש להתאחדות לכדורגל כלים וצעדים אל מול השחקנים אמר: "אני לא יודע לדבר על הרף המשפטי, ואני מדבר רק על הרף המוסרי. אגב, לפני שנתיים, גם אז התבטאתי ואני חושב שהיום כולם קיבלו את זה בפנים. אי אפשר יותר לשתוק אל מול הדבר הזה". טרופר אמר: "כל עוד שני השחקנים לא ייקחו אחריות מלאה על הדברים, אני לא מעוניין לראותם בנבחרת ישראל".

"ראיתי מעין התנצלות כללית כזו שהשחקנים פרסמו, בפני כל מי שנפגעו. יש שם שתי נערות שנפגעו, והבוקר אבא של אחת מהן כותב לי 'גם הבוקר הן עוברות מסע שיימינג נוראי'. אז הציפייה הבסיסית מהשחקנים האלה, וגם מהבעלים שעומדים מאחוריהם היא שיקחו אחריות, שיגידו אמירה ברורה שככה לא מתייחסים לנערות".

תגובה ראשונה של דור מיכה לתחקיר של חדשות 13
תגובה ראשונה של דור מיכה לתחקיר של חדשות 13

בנוגע לתגובות העוינות מצד הציבור לתחקיר, אמר השר טרופר: "אנחנו עומדים ולא מפחדים מול הדבר הזה, בדיוק כמו שאתם עושים, בדיוק כמו שאני מנסה לעשות פה. בסוף, יש מאות אלפי ילדים ובני נוער שקראו את ההתכתבויות, ואלה חבר'ה שמעריצים את השחקנים האלה ושרים להם שירי הלל במגרשים - גם אתמול הם שרו. יש פה שתי נערות שעוברות מסע שיימינג מטורף".

לטענתו, "הצעד המצופה מכל דמות ציבורית במקרה כזה הוא לעמוד בצורה ברורה מול הדבר הזה ולהגיד לכל הילדים ובני הנוער 'לא, ככה לא מתייחסים לנערות. ככה לא מצחקקים על סמים ואלכוהול. ככה לא חוגגים, ככה לא מתייחסים לנערות כאילו היו איזה שהוא מוצר'". טרופר התייחס לצעדי המשרד בראשותו הוא עומד במקרים מהסוג הזה: "החוק לא מאפשר לי לקחת כסף ציבורי מקבוצות שהשחקנים שלהם זוכו, וכולם מתחבאים מאחוריי הדבר הזה מחוסר אשמה. מתברר שבעניין האלכוהול, מחוסר עניין לציבור".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

"אבל כן אפשר לעשות משהו, כמו שהבעלים של מכבי תל אביב, מיץ' גולדהאר עשה - הוא לא חיכה לראיות ולא כלום. הוא אמר 'החבר'ה האלה לא ילבשו את החולצה שלי'. לא דיברתי עם בעלי הקבוצות (אלונה ברקת ויעקב שחר), דיברתי איתם בעבר וקיוויתי שהם יגידו משהו. אני חושב שהציפייה הבסיסית מהם, בטח אחרי מה שישודר הערב - זה שיגידו לכל האוהדים שלהם שהם נבוכים ומתביישים בשחקנים האלו. זו לא הדרך שלנו".

לדבריו, "אני מאמין בתיקון, אני לא רודף את השחקנים הלאה, אני לא שופט שלהם ולא המטיף שלהם - אבל מי שרוצה לשחק אצלנו חייב לקחת אחריות מלאה, להתנצל באופן ברור גם בפני הנערות האלה, ולקרוא לכל הציבור: 'תפסיקו עם מסע השיימינג הנוראי הזה כלפי שתי הקורבנות'. הן הקורבנות".