"התעללות פיזית ונפשית": 2 מטפלות בחיפה הואשמו בתקיפת תינוקות

כתב אישום הוגש נגד שתי עובדות מעון בנווה שאנן, שלפי התיעוד נהגו במשך שעתיים בצורה אלימה בתינוקות כשהיו לבדן במקום. בסרטון מהאירוע, נראות השתיים סוטרות ומטלטלות אותם בחוזקה

זמן צפייה: 00:56

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ספיר כהן ומטפלת נוספת, העובדות בתינוקייה בנווה שאנן שבעיר בגין תקיפה והתעללות בתינוקות.

התקיפות התרחשו לכאורה בסוף מארס, בעת שהשתיים היו לבדן בתינוקייה במשך שעתיים. כתב האישום מגולל שורה של מעשי "התעללות גופנית ונפשית" של אחת המטפלות שסטרה לתינוקות, טלטלה אותם באלימות והצמידה בחוזקה חיתול לראשיהם.

המתעללת בתינוק בחיפה
המתעללת בתינוק בחיפה | צילום: החדשות 13

במקרה נוסף, היכתה המטפלת את אחת התינוקות באמצעות סינר, הרימה אותה באגרסיביות והשליכה אותה על המזרן שעל רצפת המעון. במקרים אחרים, הצמידה את גופם של התינוקות למזרן באמצעות רגלה, משכה אותם מרגליהם או מהשיער והפעילה והיכתה אותם בפניהם.

המטפלת ספיר כהן הואשמה בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי, והמטפלת השנייה הואשמה בביצוע של מספר עבירות תקיפה. מולי בן חמו, אביה של אחת התינוקות התקומם על ההחלטה לייחס למטפלת השנייה אישום של תקיפה בלבד.

"הבוקר קיבלנו עדכון מהפרקליטות שהוחלט להגיש כתב אישום נגד ספיר כהן באישום התעללות ונגד המתעללת השנייה באישום תקיפה", אמר בן חמו. "הדבר מקומם אותנו כי אנחנו צפינו בכל הסרטונים ונכון שהיא התעללה קצת פחות מספיר אבל עדיין היא התעללה ברמות שיכלו להיגמר במוות של תינוקות - חנק, האבסת תינוקות ועוד".

השתיים נעצרו לאחר שאבי אחת התינוקות שבמעון, תושב חיפה, הבחין כי פניה חבולות לאחר שאסף אותה מהמעון והתלונן במשטרה. בתיעוד ממצלמת שהוסתרה בגן ניתן לראות את אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. שתי המטפלות פוטרו מהמעון ושוחררו למעצר בית, וזמן מה לאחר מכן נעצרו בשנית בעקבות עדויות נסופות