הוארך מעצר הסייעות החשודות בהתעללות: "אסירות יורקות עלינו"

ביהמ"ש האריך את מעצרן של ארבע מעובדות מהגן ברמלה ב-5 ימים. השופטת צפתה בתיעוד מצלמות האבטחה: "עוצמת מסוכנות משמעותית". החשודות: "האסירות בבית המעצר לא מפסיקות לקלל אותנו"

זמן צפייה: 03:23

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרן של הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות ילדי גן ברמלה. כזכור, הפרשה נחשפה בחדשות 13. העצורות פנו לשופטת וטענו כי "האסירות בבית המעצר לא מפסיקות לירוק ולקלל אותנו במעצר".

לדברי השופטת, "סרטוני מצלמות אינם ניתנים לפרשנות אחרת. קיים חשד סביר בוודאות גבוה לחשדות נגדן. גם בחומרי החקירה הנוספים קיימים תימוכין לחשדות. עוצמת המסוכנת הנשקפת מהחשודות היא משמעותית היות כי מדובר בריבוי מקרים, במהלך החקירה התברר כי מדובר במספר מעורבות, חשש השיבוב הוא עדיין רלוונטי וממשי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5 נערים נעצרו בי-ם: חשד שביצעו עבירות מין בבת 12 – ותיעדו

תושבת אשדוד ובתה בת ה-13 במצב קשה אחרי שנדבקו בקורונה

יועץ רה"מ מפריך את השמועות: "שלומה של שרה נתניהו טוב"

נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות
נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות | צילום: חדשות 13

המועצה לשלום הילד התייחסה לחשדות: "ילדים ממשיכים להיפגע בזמן שיישום חוק הפיקוח תקוע ואת חוק המצלמות הממשלה מנסה, במסגרת חוק ההסדרים, לדחות בשנתיים. זו שערוריה שאין כדוגמתה. "החוקים האלה נכתבו בדם והעובדה שילדים ממשיכים להיפגע, כשאין מי ומה שיגן עליהם, היא תעודת עניות לממשלה. "המקרה המזעזע הזה רק מדגיש את הצורך הדחוף והמיידי ליישם את חוק הפיקוח על המסגרות בגיל הרך.

"גורמי אכיפת החוק צריכים לעמוד בחזית ההגנה על ילדים, וודאי ילדים רכים בשנים, חסרי קול להתלונן או לקרוא לעזרה, ולהעביר מסר ברור שחייהם, גופם ונפשם של פעוטות אינם הפקר", כך לשון התגובה.

לאחר שסעד וסוייד נעצרו מוקדם יותר השבוע, אתמול נעצרו שתי הסייעות הנוספות בגן בחשד לאלימות כלפי פעוטות במסגרת הפרשה. עורך הדין של ההורים ציין כי "החקירה עלתה שלב. אנחנו בקשר רציף עם הפיקוד, קולנו נשמע, מדובר בארוע חמור ביותר - לא נרפה עד שימוצה הדין". בתוך כך, עשרות בני אדם הפגינו במרכז רמלה בעקבות הפרשה, בקריאות: "ילדינו אינם הפקר".

מרטין, אב לילד בגן, סיפר לחדשות 13: "התעללו בילד שלי במשך שנה שלמה, התעללות קשה ביותר. אנחנו לא ישנים בלילה, ראינו הרבה זוועות - מכות לראש, הטחות לרצפה, זריקת אוכל כדי שיאכלו מהרצפה, היא זורקת את שקית הבמבה לרצפה שכל הילדים יאכלו מהרצפה".

נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות
נירית שוויד ורוחמה סעד, הסייעות החשודות בהתעללות | צילום: חדשות 13

"המקרה הכי מזעזע שהיה אי פעם, זה עבר את כל הגבולות האפשריים", המשיך האב. "שתי בנות שטן החליטו שהן פשוט מתעללות בילדים במשך המון זמן. הדלת כל הזמן סגורה, אף אחד לא יודע. המנהלת טוענת שהיא לא מסתכלת על המצלמות אף פעם. זוועת עולם".