פרשת "גן הזוועות" ברמלה: מסתמן - עימות בין הסייעת לבעלת הגן

עובדת הגן שהתעמתה אתמול עם משה ברסי צפויה לעשות זאת גם מול הגננת ליטל ברסי, בנושא האלימות בגן וההוראות שלפי החשד נתנה הגננת לצוות העובדות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:22

"גן הזוועות" ברמלההמשטרה צפויה לערוך היום (שלישי) עימות בין אחת הסייעות, שחלקה בפרשה שולי, לבין הגננת ליטל ברסי - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שאתמול ערכה הסייעת עימות עם בעלה של הגננת, משה ברסי. העימות צפוי לעסוק בנושא האלימות בגן, והחשד לפיו הגננת נתנה הוראות לצוות הגן להכות את הילדים.

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, התייחסה לפרשה: "החודשים האחרונים סיפקו לנו שוב ושוב דיווחים וסרטים מזעזעים אודות התעללות בפעוטות בגני הילדים, דווקא במקום שהיה אמור להיות הכי מגן. בסיומה של ישיבת ועדת הכנסת לזכויות הילד ניתן להביע שמחה על התכנסותה והרצון לשנות, אך השמחה מהולה בתחושת אכזבה, תחושה של עמידה במקום או אפילו הליכה לאחור. לפני שנתיים נחקק חוק הפיקוח והרישוי למעונות יום, החוק טרם ייושם בשל היעדר תקנות. לפני שנתיים נחקק חוק המחייב התקנת מצלמות בגנים ועכשיו הוא נדחה לשנתיים נוספות בשל היעדר תקציבים. התחושה המלווה את התהליכים מעידה על מודעות לדחיפות הפעולה, אך זו אינה מיושמת הלכה למעשה. עובדה זו מבטיחה ששנת הלימודים החדשה, תיפתח בעוד כשלושה שבועות ללא כל שינוי משמעותי".

"'העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך' הציגה היום בפני הוועדה מתווה, אשר עשוי לזרז את השינוי. מתווה, הקורא להאצלת סמכויות על נציגי הרשויות המקומיות, בתחום האחריות והפיקוח על מסגרות החינוך לגילאי לידה עד 3. ראוי לציין שמספר רשויות, ביניהן עיריית פתח תקווה, החלו בתהליך ואנו עדים לשינוי באווירה ובדרכי ההתייחסות של כל מי שעוסק בתחום".

עוד בחדשות 13:

הוארך מעצר הגננת מרמלה ובעלה: "הנחתה את הצוות לנהוג באלימות"

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

התכתבות בעלת הגן ברמלה עם ההורים: "לא ראיתי שום דבר חריג"

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

לה

מור דקל, יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך
מור דקל, יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך | צילום: דוד ישפה

בתוך כך, עו"ד סוזי עוזסיני ארניה, פרקליטתם של בני הזוג ליטל ומשה ברסי, פנתה לכלי התקשורת בבקשה כי יפסיקו השימוש בתיאור "גן הזוועות". "תפקיד כלי התקשורת המסקרים את הפרשה לדווח עניינית ובצורה אובייקטיבית . בעצם השימוש שעושים חלק מכלי התקשורת המסקרים במושג 'גן הזוועות' הם למעשה לוקחים צד בפרשה ומפסיקים להיות אוביקטיבים".

אתמול האריך בית המשפט את מעצרן של כל נשות צוות "גן הזוועות" מרמלה. בחקירת אחת הסייעות היא התעמתה כאמור עם משה ברסי, בעלה של הגננת שחשוד גם הוא בהתעללות, וטענה בפניו כי "אתה וליטל הייתם לוקחים את הילדים ומרימים אותם באוויר עם הכיסאות כשהם לא היו מתנהגים יפה".

החוקר ציין כי "זה כלל איומים עם כיסאות, כאילו להכות אותם". והסייעת ענבר דוניו הוסיפה: "פעם אתה, פעם ליטל, כל פעם מישהו אחר. הייתם לוקחים אותם למקומות בגן שהיו מוגדרים פינות עונש, שם לא ראיתי מה אתם עושים".

ברסי הכחיש את הדברים ואמר: "זה לא נכון לא ראית אותי מרביץ". הסייעת התגובה השיבה כי "זה כן נכון, בכל פעם כשסייעת לא הייתה מסתדרת עם ילד הן היו קוראות לך כדי שתטפל בו". ביום רביעי, אם לא יהיה שינו של הרגע האחרון, הסרטונים מהגן שמתעדים את האלימות כלפי הפעוטות צפויים להתפרסם.