"זרקה ילד כמו בובה": מהומות בדיון הארכת מעצרה של סייעת מפ"ת

רחל ברנץ בת ה-66 נעצרה אתמול והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשבעה ימים בעקבות הצילומים ממצלמות האבטחה של הגן בהם היא תודעה כשהיא פועלת באלימות ב-14 מקרים במהלך תשעה ימים, כלפי שבעה ילדים שונים

הסייעת בפתח תקווה בבית המשפט

מהומה פרצה הבוקר (חמישי) בפתח הדיון להארכת מעצרה של, רחל ברנץ, סייעת בת 66 החשודה בהתעללות בחסרי ישע בפעוטון בפתח תקווה, בו עבדה 12 שנים. ההורים התפרצו בצעקות לעבר החשודה. "תתביישי לך. איך את מסוגלת?", צעק אחד ההורים, אבא אחר צעק לעברה:"אני מקווה שלא נגעת בבן שלי, כדאי לך מאוד שלא". עורך הדין של החשודה, אורי דרשן, אמר להורים להירגע, כי הדברים הם לא כפי שהם נראים.

החשודה נעצרה אתמול והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשבעה ימים, אך הוא הוערך בשבעה ימים. "מדובר במקרה חמור, בו על פי החשד החשודה, שעבדה כסייעת בגן ילדים, פעלה באלימות כלפי ילדים קטנים. אנחנו צפינו בצילומים ממצלמות האבטחה מהגן, ממה שנשמר כי זה נמחק בזמן מסוים, בשלב זה נשמרו הקלטות בזמן של חודש ויומיים. עד כה היחידה החוקרת ביצעה צפייה בתשעה ימים מלאים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-2203271127' autoplay='0' credit='' desc='אמיר ראובן, אב לילד בפעוטון בפתח תקווה' poster='' kid='1_10d3wryb' duration='38']

עווד הוסיפה נציג המשטרה כי מדובר על "14 אירועי אלימות שונים כלפי שבעה ילדים שונים. היא הרימה ילד כמו בובה וזרקה אותו על המזרון. במקרה אחר ילד רץ לכיוון שלה והיא נתנה לו מכה בפנים, הוא נפל והיא השאירה אותו ככה. ייתכן ויהיו עוד חשודות בתיק, כרגע היא העצורה היחידה".

החשודה הודתה בחשדות נגדה. לטענה היא עשתה את זה בהיסח דעת לא כוונה לפגוע בילדים. במקביל אחת האמהות החלה לבכות ולצעוק על החשודה: "הכי אהבתי אותך, למה עשית את זה, אותך הכי אהבתי". אמא אחרת צועקה: "ידעתי שאת בהמה".

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך: "הגיע הזמן שהממשלה תכריז בקול צורם על מכת מדינה! 'חוק המצלמות' נחקק במטרה להבטיח את ביטחון הפעוטות. העובדות המזעזעות המתגלות כל יום מוכיחות: המצלמות לא מונעות ולא מבטיחות את בטחון הפעוטות, הן אפילו לא מרתיעות את המתעללות, היודעות על קיומן. נדרש תיקון מיידי של החוק. יש לחייב את כל המעונות בהתקנת מצלמות וקיום סנקציות חריפות למי שלא התקין".

מור דקל, יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך
מור דקל, יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך | צילום: גלי כורם