אם מהדרום נעצרה בחשד לטלטול בנה התינוק; מצבו קשה מאוד

לביה"ח סורוקה הגיע בשבוע שעבר בן 3 חודשים כשהוא סובל מחבלות בעיניים ודימומים בגולגולת, והוא מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ. מעצרה של האם, תושבת דימונה בת 26, הוארך עד ליום שלישי

זמן צפייה: 00:19

אם תושב דימונה בת 26 נעצרה היום (ראשון) בחשד לטלטול בנה התינוק בן השלושה חודשים. בשבוע שעבר התינוק הגיע לבית החולים סורוקה עם חבלות בעיניים ודימומים בגולגולת, שעל פי גורמי הרפואה נגרמו מטלטול גופו. הוא אושפז במחלקה לרפואה דחופה, כשהוא מורדם ומונשם. האם סובלת מבעיות נפשיות ודיכאון אחרי לידה, ותועבר לבדיקה פסיכיאטרית. מעצרה הוארך עד ליום שלישי.

עו"ד מוסטפא נאסר שמייצג את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "מדובר באם צעירה שמטופלת על ידי מערכת בריאות הנפש. לאור מצבה בית המשפט קיבל את בקשתנו והיא נשלחה לבדיקה רפואית. אנו מתפללים להחלמתו המהירה של התינוק".

בחודש אוקטובר הובאה למנוחות תינוקת בת 11 חודשים, שלפי החשד סבלה מהתעללות מצד בן זוגה של אמה, בבית העלמין שבאשקלון. בין עשרות המשתתפים שהגיעו להלוויה הייתה גם אם התינוקת, שנעצרה תחילה בחשד להתעללות והזנחה ושוחררה ללא תנאים מגבילים.

עוד בחדשות 13:

הובאה למנוחות התינוקת מאשקלון – שעל פי החשד סבלה מהתעללות

חשד להתעללות בגן בת"א: גננת סטרה לפעוט בן שנתיים • תיעוד

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה
המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה | צילום: חדשות 13

יממה קודם לכן מתה מפצעיה התינוקת בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מהמרכז הרפואי נמסר כי "חרף המאמצים להשאירה בחיים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה". מהמשטרה נמסר כי בן זוגה הפלסטיני של אמה, זיאד אעביד, חשוד בגרימת מוות.

ד"ר יובל כוורי, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, עדכן כי "התינוקת הועברה לבית החולים כשהיא מונשמת ומחוסרת הכרה, עם פגיעת ראש קשה מאוד. היא הובהלה לחדר ניתוח, שם נותחה על ידי נוירו-כירורגים ולאחר מכן הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. מצבה מוגדר אנוש ואנו נלחמים על חייה".

אשקלון, תינוקת מאשקלון, תינוקת באשקלון, בית עלמין, קבורה, הלוויה
חלקת הקבר של התינוקת מאשקלון

דיירת בבניין שבו מתגוררת התינוקת סיפרה: "הוא ירד עם הפעוטה על הידיים כשהיא מפרכסת. הוא נתן את הילדה, החתן שלי עשה החייאה והנשמה מפה לפה. ניסו לעשות הכל. הוא רק אמר 'נתתי לה נורופן מעל הכמות' ואחרי זה הוא ניסה לברוח".

עדת ראייה נוספת סיפרה: "השכנים צעקו שיש ילדה, תינוקת בלי הכרה. עלינו עם אחד השכנים. דיברנו עם מד"א בטלפון שהנחו אותנו איך לבצע החייאה עד שהצוות הרפואי יגיע. פינינו אותה לבית חולים והיא נכנסה לחדר הלם".