החשד להתעללות בגן בי-ם: המשטרה ממליצה להגיש אישום נגד המטפלת

חוקרי המשטרה סיימו את חקירת החשדות נגד בעלת הפעוטון כוכבית היצ'קלמז, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13, והעבירו את התיק לפרקליטות לבחינת כתב אישום בהתבסס על תשתית ראייתית חזקה

כוכבית היצקלמז
כוכבית היצקלמז | צילום: חדשות 13

חוקרי משטרת ירושלים המליצו היום (חמישי) לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד כוכבית היצ'קלמז, גננת מירושלים החשודה בשורה של מקרי התעללות בפעוטון בביתה, לאחר שסיימו את חקירת החשדות נגדה במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13.

כעת, ההחלטה בנושא נמצאת אצל הפרקליטות בהתבסס על תשתית ראייתית חזקה שהועברה מהמשטרה.

לכתבות נוספות בנושא >>

תלונה נוספת הוגשה נגד המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות בפעוטות

הורי הילדים ששהו אצל המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות: "אין צדק"

המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטון בירושלים שוחררה למעצר בית

כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בחודש אוגוסט האחרון, היצ'קלמז שוחררה למעצר בית. הורי הפעוטות הביעו זעם על ההחלטה. כידוע, לפי החשד, באחד המקרים המטפלת אף הסבה לתינוק פגיעה מוחית ארוכת טווח - לאחר שטלטלה אותו. כזכור, בעקבות ערעור חדשות 13, הותר לפרסום שמה של היצ'קלמז, שמפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר.

זמן מה לאחר שחרורה, שתי אמהות לפעוטות שנפגעו ממנה פרסמו פוסטים המביעים ביקורת וכעס על כך שטרם הוגש נגדה כתב אישום. "כוכבית נמצאת היום בביתה, אפילו לא במעצר בית". כתבה שלומית אסרף, אחת האמהות שהגישו תלונה על התעללות בילדיהם נגד היצקלמז. "לצערי לא כל מערכת המשפט בישראל שואפת לעשיית צדק, כי היא קורסת מעומס עבודה ומנסה לקדם סגירת תיקים ולא את עשיית הצדק".

בשבוע שלפני הארכת מעצרה הוגשה תלונה נוספת נגד היצ'קלמז על ידי זוג הורים, שהתלונן על כך שפגעה בבנם. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות. מוקדם יותר באותו יום, הוארך מעצרה של המטפלת בארבעה ימים במהלך דיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים. כידוע, היא נעצרה יום קודם ובמהלך חקירה שנפתחה נגדה אספה המשטרה ראיות חדשות, במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו.

כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".

בחודש יולי נחשף בחדשות 13 כי היצ'קלמז טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה היצקלמז בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.