חשד: גננת פגעה בילדים בגן בשפלה

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלתן של תלונות ממספר הורים שחששו שילדיהם נפגעו בגן ע"י אחת מנשות הצוות, וחומרים מצולמים מהשבועות האחרונים נבחנים על ידי החוקרים. עורך דינה של הגננת: "היא זו שהזמינה את ההורים לצפות בקלטות"

זמן צפייה: 02:01

המשטרה הודיעה היום (שני) כי לפני כשבועיים היא בחקירה שעניינה חשד לפגיעה בילדים בגן בשפלה, במסגרתה חקרה את הגננת ומנהלת הגן. החקירה החלה עם קבלתן של תלונות ממספר הורים שחשדו שילדיהם נפגעו בזמן ששהו במוסד החינוכי. כמו כן, אחד הילדים בגן הוא בנו של כדורגלן בכיר מליגת העל. הן הגננת והן מנהלת הגן נמצאות במעצר בית.

מי שהתריעו על הפרשה היו הסייעות בפעוטון. לטענתן, המטפלת נשמעה מקללת את הפעוטות, מטיחה עלבונות ומתנהגת באגרסיביות כלפיהם. אחת הסייעות סיפרה כי הגננת "צרחה עליהם, 'שבי כבר, הוצאת לי את הלוע. אני לא יכולה לסבול אותה יותר, איך סלבתי את אחותה?".

עו''ד עופר אלמוג המייצג את הגננת
עו''ד עופר אלמוג המייצג את הגננת

רותי, אם לאחת הילדות, סיפרה: "שמתי את הילדה שלי בגן הכי טוב, כביכול. סמכתי על הגננת בעיניים עצומות - לא דמיינתי שזה מה שיקרה. ראיתי איך מושכים ילדה מהזרוע, מרימים אותה ומעיפים אותה כלפי המזרון. ראיתי שטילטלו ילדה בכיסא

חוקרי המשטרה גבו עדויות מההורים וחקרו את המעורבים, לצד לקיחת אמצעי התיעוד בגן, ובחינת החומרים המצולמים על ידי החוקרים בתיק. עם התפתחות החקירה התקבלו תלונות נוספות, לרבות תלונת מהסייעת שעבדה בגן בסוף השבוע האחרון. עד כה הוגשו בסך הכול 6 תלונות של הורים.

עו"ד עופר אלמוג המייצג את מנהלת הגן, מסר: "מרשתי הינה בעלים של מספר גנים לטיפול בילדים מזה שנים רבות. שמה של מרשתי הולך לפניה, בכל מה שקשור בניהול של גן ילדים ולה מוניטין רב בתחום. מרשתי היא זו שהזמינה את ההורים לצפות בקלטות בגן".

Whatsapp Image 2022 01 25 At 1
צילום מסך של ההתכתבות

עם זאת, בניגוד לטענת מנהלת הגן, מהתכתבויות שהגיעו לחדשות 13 עולה כי הנושא עלה בין הסייעת למנהלת הגן עלה כבר בנובמבר האחרון. בסך הכל שש סייעות מסרו עדות עד כה ושש תלונות מצד ההורים הוגשו במשטרה.

בא כוחם של ההורים, עו"ד אורן אדשה מסר: "בניגוד לנטען, ההורים הם שדרשו לצפות בסרטונים, ומנהלת הגן אפשרה צפייה, רק לאחר שלושה ימים. אנו סמוכים ובטוחים שהרשות החוקרת תעשה עבודתה נאמנה והדין ימוצה עם מי מהמעורבים".