"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

אחת הסייעות התעמתה בחקירתה עם משה ברסי, וטענה כי "הייתם לוקחים את הפעוטות למקומות בגן שהיו מוגדרים 'פינות עונש'". החשוד דחה את הדברים: "זה לא נכון, לא ראית אותי מרביץ"

זמן צפייה: 01:22

בית המשפט האריך היום (שני) את מעצרן של כל נשות צוות "גן הזוועות" מרמלה. בחקירת אחת הסייעות היא התעמתה עם משה ברסי, בעלה של הגננת שחשוד גם הוא בהתעללות, וטענה בפניו כי "אתה וליטל הייתם לוקחים את הילדים ומרימים אותם באוויר עם הכיסאות כשהם לא היו מתנהגים יפה".

החוקר ציין כי "זה כלל אימוים עם כיסאות, כאילו להכות אותם". והסייעת ענבר דוניו הוסיפה: "פעם אתה, פעם ליטל, כל פעם מישהו אחר. הייתם לוקחים אותם למקומות בגן שהיו מוגדרים פינות עונש, שם לא ראיתי מה אתם עושים".

ברסי הכחיש את הדברים ואמר: "זה לא נכון לא ראית אותי מרביץ". הסייעת התגובה השיבה כי "זה כן נכון, בכל פעם כשסייעת לא הייתה מסתדרת עם ילד הן היו קוראות לך כדי שתטפל בו". ביום רביעי, אם לא יהיה שינו של הרגע האחרון, הסרטונים מהגן שמתעדים את האלימות כלפי הפעוטות צפויים להתפרסם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הוארך מעצר הגננת מרמלה ובעלה: "הנחתה את הצוות לנהוג באלימות"

החשודה העשירית: סייעת נוספת מהפעוטון ברמלה נחקרה באזהרה

התכתבות בעלת הגן ברמלה עם ההורים: "לא ראיתי שום דבר חריג"

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

כאמור, מוקדם יותר היום מעצרה של ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה, הוארך בשלושה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצר בעלה ומעצר שבעת הסייעות החשודות. במהלך הדיון הצהירה השופטת זוהר דיבון: "הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות. אין להתעלם מכך שהיא הייתה נוכחת כאשר ננקטה אלימות מצד הסייעות כלפי הילדים ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות". בנוסף, חוקר המשטרה הצהיר כי תועדו יותר מ-200 מקרים של התעללות.

השופטת תיארה את התקריות האלימות שאירעו בגן: "האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרונים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הריצפה, השלכת חפצים. כל אלה הפכו לנורמה מקובלת על ידי צוות הגן"

בהתייחס לבעלה של הגננת הצהירה כי הוא "לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצרכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות הסייעות פנו אליו שיסייע לטפל בילדים באופן אגרסיבי, לקחת אותם למקומות בגן שם היו נענשים. בנסיבות הללו לא ניתן להפריד בין הדברים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשייה רחבת היקף וחמורה".