"אכזריות והטלת אימה": שנת מאסר למטפלת המתעללת מנס ציונה

בית המשפט קבע כי ציפורה דוד, שהואשמה בהתעללות בקטין ובחסר ישע, תרצה שנה אחת מאחורי הסורגים, שנה נוספת על תנאי וכן תשלם להורים פיצויים. השופטת: "המטפלת נשאה באחריות והביעה חרטה"

זמן צפייה: 02:04

בית משפט השלום ברחובות גזר הבוקר (ראשון) שנת מאסר אחת על ציפורה דוד, תושבת בית עובד שהורשעה בהתעללות בקטין ובחסר ישע. בית המשפט גזר על דוד גם שנת מאסר על תנאי, וכן תשלום פיצויים על סך 10 אלף שקלים להורים של התינוק. ההליך הפלילי נגדה החל לאחר תחקיר "הצינור" שפורסם לפני כשנה.

בדיון אמרה השופטת כי "הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית", וכי מדובר ב"התנהגות בזויה כלפי תינוק חסר ישע תוך הפרה קשה של אמון ההורים בה". לדבריה, "ניכר כי מדובר בהתרפצות חוזרת ואלימה ללא תכנון - אך לא מדובר באירוע נקודתי. הסרטונים מדברים על פוטנציאל קשה לגרימת נזק וסבל לתינוק".

השופטת הוסיפה כי לזכותה של המטפלת ייאמר שהיא נשאה באחריות והביעה חרטה, וכי היא לא תעסוק יותר במקצוע זה. השופטת אף יצאה נגד התגובות שקיבלה דוד ברשתות, ואמרה: "המוחים ביקשו לעשות בנאשמת משפט שדה. במדינה דמוקרטית, בית המשפט הוא שגוזר את הדין ואל לפסוק בהתאם לרוח הציבורי הנושבת. לקחתי בחשבון את נזקיה בעקבות הביוש ברשתות החברתיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לרצח באום אל-פחם: תושב בן 35 נורה למוות

המחאה מול מעון רה"מ: 12 מפגינים נעצרו – 6 מהם פעילי ימין

"לא ימין או שמאל": האחים שעומדים מאחורי מחאת הדגלים השחורים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2007260844 ' autoplay='0' credit='' desc='ציפורה דוד בבית המשפט' kid='1_2or01q2t' duration='32'']

בתגובה, ועד הגנים הארצי קרא לפרקליטות לערער על קלות העונש, ולדרוש עונש מאסר משמעותי. עוד דרש לשנות את החקיקה כך שתחייב עונשי מינימום במתעללים בפעוטות. "גזר הדין היום מהווה תעודת עניות לבתי המשפט, והטענה כאילו ציפי דוד נשפטה כבר בבית המשפט הציבורי, איננה יכולה להיות רלוונטית במקרי התעללות כה קשים", נמסר. "גזר דינו של בית המשפט הינו לגיטימציה להמשך אלימות כנגד פעוטות, ובמקום לקבוע רף הרתעה גבוה, בוחר בדרך הקלה, משיקולים שאינם ענייניים".

בחודש פברואר, אז הורשעה דוד, נכתב בהכרעת הדין כי היא "נהגה באכזריות, תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי, השפלה או דיכוי כלפי התינוק. בכל פעם שהתינוק פעל שלא למורת רוחה של הנאשמת, היא הגיבה כלפיו באגרסיביות ובתוקפנות. כך, למשל, בעת שחיתלה את התינוק, הוא בכה ובתגובה היא סטרה לו פעמיים ומשכה בידיו".

עוד תואר בכתב האישום כיצד דוד מכה את התינוק, דוחפת לפיו בקבוק בחוזקה, צועקת עליו וסוטרת לו. בשלב מסוים, היא אף נטלה מגבת, הצמידה אותה פעמיים בחוזקה לפניו וחנקה אותו באמצעותה למשך מספר שניות, תוך שהתינוק בועט ברגליו ומנסה להסיר את המגבת מפניו. במקרה אחר, בעת ששמרה על התינוק, אמרה לו: "אני הורגת אותך".

מטפלת תועדה מכה תינוק כבן שנה בנס ציונה
מטפלת תועדה מכה תינוק כבן שנה בנס ציונה | צילום: פייסבוק

לאחר שנעצרה, דוד מסרה את גרסתה להאשמות העולות נגדה, ואמרה כי "לא נתתי מכה לפעוט, לא טלטלתי אותו, לא הייתה מכה". לדבריה, "אני תמיד מטפלת בו באופן מסור, אני אוהבת אותו כמו נכד. טיפלתי בו ועשיתי הכל כדי שיהיה לו טוב".

לטענתה של המטפלת - גם אביו של הילד יכול לאשר את חפותה: "האבא עובד מהבית המון פעמים, והוא אף פעם לא ראה שום דבר כזה". המטפלת הוסיפה כי התיעוד מעוות: "הסרטון לא הוצג כהווייתו, אני בהלם. עשרים שנה שאני מטפלת בילדים". בסוף דבריה ציינה כי אין לה עבר פלילי.

ציפורה דוד, המטפלת מנס ציונה שהורשעה בהתעללות בתינוק
ציפורה דוד, המטפלת מנס ציונה שהורשעה בהתעללות בתינוק | צילום: חדשות 13
המטפלת המתעללת מנס ציונה
המטפלת המתעללת מנס ציונה