המשטרה חוקרת תלונה על התעללות בילדים בגן ברמת אפעל

משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות תלונה נגד סייעות בגן ילדים בשכונה שברמת גן • גבר בן 30 נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בקטינים מתחת לגיל 14 במוסד חינוכי באשקלון

גן ילדים, אילוסטרציה (Fotolia)
גן ילדים, אילוסטרציה (fotolia) | צילום: fotolia

משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות תלונה נגד סייעות בחשד להתעללות בילדים בגן רמת אפעל, כך נמסר היום (שלישי) מהמשטרה.

בתוך כך, גבר בן 30 נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בקטינים מתחת לגיל 14 במוסד חינוכי באשקלון. הגבר, חונך במוסד, נעצר אמש ונלקח לחקירה. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון.

בד בבד, הוארך בחמישה ימים מעצרה של האם החשודה בהתעללות פיזית ותקיפת בנה בן השלושה חודשים. זאת, לאחר שהיום נמסר מבית החולים סורוקה כי חל שיפור במצבו של התינוק וכי הוא נושם בכוחות עצמו. התינוק עבר להמשך טיפול במחלקת ילדים.

לכתבות נוספות בנושא >>

"אכזריות והשפלה": המטפלת מנס ציונה הורשעה בהתעללות בתינוק

"המקור": כך התנהלה חקירת המשטרה בפרשת ההתעללות בילדים בי-ם

עקב תחקיר "המקור": עדויות הילדים על התעללות בי-ם ייבחנו מחדש

גן ילדים (אילוסטרציה) ,Fotolia
גן ילדים (אילוסטרציה) ,fotolia | צילום: fotolia

בשבוע שעבר, בית משפט השלום ברחובות הרשיע את ציפורה דוד ממושב בית עובד, שהואשמה בהתעללות בקטין ובחסר ישע. ההליך הפלילי נגד דוד החל לאחר תחקיר "הצינור" שפורסם לפני כשנה.

על פי הכרעת הדין, "הנאשמת נהגה באכזריות, תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי, השפלה או דיכוי כלפי התינוק". "בכל פעם שהתינוק פעל שלא למורת רוחה של הנאשמת, היא הגיבה כלפיו באגרסיביות ובתוקפנות. כך, למשל, בעת שחיתלה הנאשמת את התינוק, הוא בכה ובתגובה, הנאשמת סטרה לו פעמיים, העידה אותו ומשכה בידיו".

הוריו של התינוק, בת אל ודורון רוגוב, התייחסו להכרעת הדין: "באנו במתח וציפייה מאוד גדולה, כי ה שלב מאוד קריטי להמשך הדרך. עברנו מסע לא פשוט של תשעה חודשים, ואחרי מלחמה מאוד נוקשה של עורך הדין שנלחם איתנו והתעקש לדייק בכל סעיף וסעיף, אז בית המשפט החליט שזו התעללות. מכאן הדרך אל הכלא היא קצרה".