"אכזריות והשפלה": המטפלת מנס ציונה הורשעה בהתעללות בתינוק

לאחר תחקיר חדשות 13, בית המשפט קבע כי ציפורה דוד מואשמת בהתעללות בקטין ובחסר ישע. לפי כתב האישום, דוד סטרה לתינוק, הטיחה אותו על הספה וחנקה אותו

זמן צפייה: 02:04

בית משפט השלום ברחובות הרשיע הבוקר (שלישי) את ציפורה דוד ממושב בית עובד, שהואשמה בהתעללות בקטין ובחסר ישע. ההליך הפלילי נגד דוד החל לאחר תחקיר "הצינור" שפורסם לפני כשנה.

על פי הכרעת הדין, "הנאשמת נהגה באכזריות, תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי, השפלה או דיכוי כלפי התינוק". "בכל פעם שהתינוק פעל שלא למורת רוחה של הנאשמת, היא הגיבה כלפיו באגרסיביות ובתוקפנות. כך, למשל, בעת שחיתלה הנאשמת את התינוק, הוא בכה ובתגובה, הנאשמת סטרה לו פעמיים, העידה אותו ומשכה בידיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בימים הקרובים: בר רפאלי ואמה צפויות לחתום על הסדר טיעון

שנתיים וארבעה חודשי מאסר למנהיג הפלג הצפוני ראאד סלאח

"ניסתה לדקור בצוואר": אישה מואשמת בניסיון רצח בביהמ"ש העליון

המטפלת המתעללת מנס ציונה
המטפלת המתעללת מנס ציונה

הוריו של התינוק, בת אל ודורון רוגוב, התייחסו להכרעת הדין: "באנו במתח וציפייה מאוד גדולה, כי ה שלב מאוד קריטי להמשך הדרך. עברנו מסע לא פשוט של תשעה חודשים, ואחרי מלחמה מאוד נוקשה של עורך הדין שנלחם איתנו והתעקש לדייק בכל סעיף וסעיף, אז בית המשפט החליט שזו התעללות. מכאן הדרך אל הכלא היא קצרה".

אימו של התינוק, שנמצאת בהיריון, סיפרה על תחושותיה: "אני צריכה ללדת כל רגע, ולשבת באולם ולעמוד מולה אלה ימים לא קלים. אין ספק שהבשורה שקיבלנו היום מעודדת אותנו להמשיך עם הראש קדימה, יד ביד עם הפרקליטות, ולא נרפה עד שהיא תיכנס לכלא – וזה צדק למען הבן שלנו ולמען כל המקרים האלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-1102201130' autoplay='0' credit='' desc='בת אל ודורון רוגוב, הורי התינוק שעבר התעללות ע"י ציפורה דוד ' kid='1_hrc52g3a' duration='101'']

מכתב האישום שהוגש לפני כשנה נגד דוד עולה כי החל מינואר 2019 עבדה הנאשמת כמטפלת של תינוק יליד 2018 בבית הוריו שבנס ציונה, ובשני מקרים שונים בשבוע שעבר התעללה בו בדרכים גופניות ונפשיות.

לפי כתב האישום, דוד בין היתר סטרה בפניו, צעקה לעברו, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו. ב-12 במאי, בעת ששמרה על התינוק, אף אמרה לו: "אני הורגת אותך".

בהזדמנויות רבות בהן החל התינוק לבכות, צעקה לעברו "די" והזיזה אותו ממקום למקום בחוזקה. כמו כן, יצאה הנאשמת מהבית לעשן תוך שהותירה את התינוק לבד בבית. לאחר מספר דקות, כשהמשיך התינוק לבכות, ניגשה אליו הנאשמת, צעקה לעברו מספר פעמים "אמרתי די" - והכניסה את המוצץ בחוזקה לפיו. לאחר מכן, השכיבה את התינוק על הספה והחליפה לו חיתול. כשסיימה להחליף את החיתול, משכה את התינוק בידיו וצעקה עליו "תעמוד".

בהמשך, התינוק החל לבכות שוב, והנאשמת בתגובה סטרה בפניו בחוזקה פעמיים, הכתה אותו והטיחה אותו על הספה, כל זאת, כשהיא ממשיכה לצעוק עליו: "די לבכות, די". התינוק המשיך לבכות, ודוד בתגובה הכניסה מוצץ בחוזקה לפיו, הלכה למטבח והותירה את התינוק בוכה על הספה לבדו.

מטפלת תועדה מכה תינוק כבן שנה בנס ציונה
מטפלת תועדה מכה תינוק כבן שנה בנס ציונה | צילום: פייסבוק

לאחר מכן בכה התינוק עוד פעם והנאשמת בתגובה הרימה את התינוק והושיבה אותו בחוזקה על השטיח מול הטלוויזיה תוך שהיא צועקת מספר פעמים "די לבכות". בתגובה לבכי, הכתה את התינוק עם ידה בפיו ואז דחפה בחוזקה בקבוק לפיו של התינוק וצעקה לו "תחזיק, תשתה", תוך שהוא ממשיך לבכות בעוצמה. כשנפל הבקבוק לרצפה, קרבה דוד את פניה לתינוק, צעקה באוזנו "די, די" וסטרה לו בכוח. לאחר מכן, השכיבה הנאשמת את התינוק בעוצמה על גבו על השטיח, היא הזיזה מספר צעצועים ברגליה, ואז גם את התינוק.

דוד שכבה על הספה וקראה במכשיר הסלולרי שלה מספר דקות, עד שהבחינה שהתינוק מטפס על הספה וצעקה לתינוק: "מה אתה עושה?" והטיחה אותו על השטיח תוך שהוא בוכה. היא הותירה אותו בוכה על השטיח תוך שצועקת לעברו "די, די". כשהמשיך התינוק לבכות, נעמדה המטפלת מאחוריו, תפסה בחלק האחורי של ראשו, נטלה מגבת, הצמידה אותה פעמיים בחוזקה לפניו של התינוק וחנקה אותו באמצעותה למשך מספר שניות, תוך שהתינוק בועט ברגליו ומנסה להסיר את המגבת מפניו.

לאחר שנעצרה, דוד מסרה את גרסתה להאשמות העולות נגדה, ואמרה כי "לא נתתי מכה לפעוט, לא טלטלתי אותו, לא הייתה מכה", אמרה. לדבריה, "אני תמיד מטפלת בו באופן מסור, אני אוהבת אותו כמו נכד. טיפלתי בו ועשיתי הכל כדי שיהיה לו טוב".

לטענתה של המטפלת גם אביו של הילד יכול לאשר את חפותה: "האבא עובד מהבית המון פעמים, והוא אף פעם לא ראה שום דבר כזה". המטפלת הוסיפה כי התיעוד מעוות: "הסרטון לא הוצג כהווייתו, אני בהלם. עשרים שנה שאני מטפלת בילדים". בסוף דבריה ציינה כי אין לה עבר פלילי.