תיעוד: שיטות הפעולה המיוחדות של גנבי המכוניות בישראל

כאשר בכל 80 דקות נגנב רכב ושיטות הפעולה הופכות מתוחכמות ומתקדמות יותר - המשטרה נותרת חסרת אונים מול כנופיות השודדים. בדרך כלל, הרכבים נלקחים לפירוק והסיכוי להשיבם - קלוש • ברקוד

זמן צפייה: 04:19

גניבת מכוניות הופכת לנפוצה יותר בשנים האחרונות, ושיטות הפעולה מתקדמות נהיות מתוחכמות. בתיעודים שונים שצולמו על ידי צוות השטח של חברת "איתוראן", ניתן לראות כיצד עובדת השיטה. הגנבים מתחלקים לשני צוותים - הצוות הראשון גונב את הרכב ומשאיר אותו במיקום מוסכם מראש, והצוות השני מגיע לאחר מספר שעות, אוסף את הרכב ולוקח אותו לקונה הפוטנציאלי - בדרך כלל למשחטות מעבר לקו הירוק.

לעתים מצליחים לאתר את הרכב בזמן הגניבה או למצוא אותו לפני שהועבר לפירוק, אבל לרוב זהו לא המצב. על פי הנתונים שפרסמה משטרת ישראל, בכל 80 דקות נגנב רכב בישראל, עלייה של 15% מהשנה שעברה. ריבוי המקרים והקלות בה נעלמים רכבים משאירים את המשטרה חסרת אונים, ורוב כלי הרכב לא חוזרים לבעליהם. הוא מועברים לקנייה ופירוק – ולעתים אפילו מושארים בשטח.

לכתבות נוספות בנושא >>

הקמת "כביש" ואבזור רכב: מאחורי הקלעים של ניסוי הנהיגה הגדול

תיעוד: כך נגנבו רכב ודרכונים של השליח המיוחד למזה"ת

שוד בחופשה: כיצד תוכלו לשמור על הכסף שלכם בחו"ל?

פירוק רכבים
פירוק רכבים | צילום: חדשות 13

"זה ארגון שעובד מאוד מסודר", ציין אייל סער, מנהל המערך המבצעי של חברת "איתוראן". "חלק מהרכבים לאחר הגניבה מגיעים למה שנקרא נקודות הקפאה. הם גונבים את הרכב ואז מסליקים אותו בשדות או בחניונים. זה ממש מסודר ומאורגן לתלפיות". סער גם הוסיף שהיום שיטות הגניבה הרבה יותר מתקדמות ומפותחות, וששוק גניבות הרכבת מגלגל הרבה כסף.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות במידה ונגנב לכם הרכב? ראשית, להגיש תלונה בתחנת משטרה. אם יש ביטוח – לפנות גם אליו בהקדם.