אישום: התחזה לאחיו כדי לעזור לו לחמוק מתאונה שבה נהרגה קצינה

תושב הכפר מזרעה נאשם בעבירות של מסירת ידיעה כוזבת ושיבוש הליכי משפט, לאחר שהגיע עם אחיו, הנהג הפוגע, לבית החולים - וטען שהוא עצמו ביצע את התאונה. האח הפוגע עזב את הזירה בכביש 899, סמוך למושב יערה, מבלי שהגיש סיוע לפצועים - קצינת צה"ל בת 21 נהרגה ושניים נוספים נפצעו באורח קשה

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

כתב אישום הוגש אתמול (רביעי) נגד תושב הכפר מזרעה, שהתחזה כמי שנהג ברכב שגרם לתאונה קטלנית בכביש בכביש 899, סמוך למושב יערה, שבה נהרגה קצינת צה"ל בת 21 ושניים נוספים נפצעו באורח קשה.

התאונה התרחשה בפברואר האחרון בין שני כלי רכב פרטיים, שכתוצאה ממנה נהרגה הקצינה, תושבת היישוב אדמית. נהג הרכב והנוסע שלצידו, תושבי קיבוץ איילון בני 22, נפצעו באורח אנוש ובאורח קשה לפי גורמי הרפואה.

נהג הרכב הפוגע, תושב נהריה בשנות ה-30 לחייו, שנפצע באורח קל, עזב את מקום התאונה מבלי שהגיש סיוע לפצועים. זמן קצר לאחר עזיבתו של הנהג הפוגע את זירת התאונה, הוא הגיע לבית החולים לגליל המערבי יחד עם אחיו, שהציג את עצמו בבית החולים כמי שנהג ברכב, וכמי שזקוק לטיפול רפואי לאחר שנפגע בתאונה - זאת על מנת להסתיר את מעורבותו של אחיו בתאונה.

בוחני התנועה אשר נכחו בבית החולים עצרו את החשוד לחקירה. עם התפתחותה, הבינו החוקרים כי מי שנהג ברכב הינו אחיו של העצור שבידם, והחלו בפעולות חקירה לאיתורו של הנהג החשוד שנהג ברכב.

בחלוף חודש מיום התאונה, החשוד הסגיר את עצמו לידי המשטרה. בתום חקירה מורכבת שכללה גבייה של עשרות עדויות, סריקת צילומי אבטחה, איסוף ממצאים פורנזיים ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הוגש כתב אישום נגד החשוד בגרימת התאונה, ונגד אחיו של נהג הרכב, בגין עבירות של מסירת ידיעה כוזבת ושיבוש הליכי משפט.