תחום אפור: מדוע נסגר התיק נגד הנהג שדרס למוות ילדה בת 6?

הפרקליטות סגרה את החקירה נגד הצעיר שנהג ב"ריינג'ר" וגרם למותה של יעל גולדשטיין. כעת, משפחתה מערערת. "כשאנחנו היינו בתוך הטרגדיה - הצד השני היה עסוק בלהעמיד צבא של עורכי דין"

זמן צפייה: 12:59

שנה בדיוק חלפה מאז שיעל גולדשטיין, בת השש, יצאה לקטוף פרחים עבור אימה במושב אמונים ולא שבה הביתה. זה קרה רגע לפני כניסת השבת, הילדים שיחקו בחוץ וההורים סידרו את שולחן ארוחת שישי. "שמעתי בום", תיארה האם, עדן גולדשטיין. "רצתי החוצה כדי לראות מה קרה, ראיתי בן אדם עם חולצה שחורה שעושה בידיים משהו, ואז ראיתי את הקורקינט של הילדה שלי על המדרכה".

מצלמות האבטחה במושב תיעדו באופן חלקי את רגעיה האחרונים של יעל. היא נראית עם הקורקינט שלה, מתקרבת לכיוון הבית שלה, אך לאחר שעברה פח הצהוב, כבר אין מצלמה שמתעדת אותה. בדיוק באותם רגעים מצלמת אבטחה אחרת מתעדת את הנהג הפוגע, שנוסע ברכב מסוג "ריינג'ר". המהירות המותרת לרכב מסוג זה היא 40 קמ"ש. לאחר הפגיעה, מצלמת רכב של נהג שבמקרה היה שם ועצר במקום תיעדה את הנהג הפוגע, בן 24, אלעד עסילה, ממושב סמוך, מחזיק את יעל ליד עמוד חשמל לאחר שפגע בה. בשלב הזה היא במצב אנוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שי ניצן מגיב לראשונה על הקלטות מנדלבליט: "לא נעים, אך אנושי"

גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב – הכנסת תפוזר בנובמבר

6 ימים בשבוע, מסכות לצוות – בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

יעל גולדשטיין
יעל גולדשטיין | צילום: חדשות 13

בחדר החקירות, הבוחן עימת את הנהג עם חוות דעת שנתן מומחה, לפיה הוא נהג במהירות של יותר מ-80 קמ"ש, עסילה הכחיש. הנהג העיד שיעל התפרצה לכביש מאחורי אחד השיחים. הפרקליטות בחנה את הממצאים והחליטה לסגור את התיק נגד הנהג, אבל עדן לא ויתרה, היא שכרה את שירותיו של אחד מבוחני התנועה המוכרים בישראל, צביקה מוזס, שקיבל לידיו את כל הממצאים של המשטרה. הוא גילה שבזירה הסתובב ללא כל הפרעה בוחן תנועה מטעם הנהג שהגיע למקום, תיעד וגם בדק מצלמות אבטחה עוד לפני שהשוטרים הגיעו אליהן. מדובר בתחום אפור בתאונות דרכים, לכן הבוחן מטעמו של הנהג היה יכול להסתובב בזירה ואפילו להקדים את השוטרים, כפי שקרה הפעם.

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק בטענה שמדובר בתאונה בלתי נמנעת, ולכם לא ניתן להעמיד את הנהג לדין כי לא הייתה כל רשלנות. אך עדיין, המוות המיותר של יעל חושף תחום אפור בחקר תאונות דרכים. שירותיו של בוחן משטרתי לשעבר יכולים לאתגר מאוד עבודה של בוחן צעיר בשטח. למי שיש כסף, יש נקודות זכות בחקירה. "יש לי תחושה שכשאנחנו היינו בתוך הטרגדיה שלנו, יושבים ליד המיטה של יעל ומתפללים לנס, הצד השני היה עסוק בלהעמיד צבא של עורכי דין", אמרה עדן גולדשטיין. "להביא בוחן תנועה מטעמם, כדי שיגיעו למצלמות של השכנים לפני המשטרה, כדי לשבש חקירה".

בתגובה לכתבה ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר באירוע טראגי ומצער ואנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם. לצד זאת האירוע נחקר ונבדק ביסודיות על ידי בוחני התנועה ובוצעו מגוון פעולות חקירה כולל איסוף ראיות, גביית עדויות, שימוש במומחי תוכן של חוקרי זירה טכנולוגית ועוד. בסיום החקירה התיק הועבר לפרקליטות בכדי לבחון האם להגיש כתב אישום כנגד הנהג".

מטעם הפרקליטות נמסר כי "לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של חומר החקירה סברה הפרקליטות כי קיים קושי משפטי להעמיד את הנהג הפוגע לדין פלילי. ערר שהגישה המשפחה על סגירת התיק נבחן בימים אלו ולכן אין באפשרותנו להרחיב מעבר לכך".