"הטיח קסדה בראשו של הצלם": הורשעו תוקפי העיתונאים במבצע "שומר החומות"

ביהמ"ש הרשיע את יוסף פרץ ויוסף מעטוף בתקיפה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שתקפו צוות של תאגיד השידור שסיקר את ההתרחשויות בת"א. בזמן המבצע הצבאי בעזה, פנה פרץ לצלם, דחף אותו וביקש ממנו לעזוב את המקום, כשבמקביל הזעיק את מעטוף שהיכה את הצלם בראשו - למרות שהיה בדרכו לעזוב את הזירה

זמן צפייה: 00:24

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את יוסף פרץ ויוסף מעטוף בגין בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שתקפו צוות של תאגיד השידור שסיקר את ההתרחשויות בתל אביב בזמן המבצע הצבאי "שומר החומות". במסגרת הסדר הטיעון, הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי העונש.

על פי הפרקליטות, בזמן שהצוות עשה את עבודתו בעיר, פנה אליהם פרץ וביקש להפסיק לצלם, כשבמקביל הוא דחף את המיקרופון וצעק לעברם: "אל תצלמו פה, צלמו ברמלה לוד איפה שאנשים יורים ולא פה איפה שיהודים שרים".

Nafzgm
תקיפת עיתונאי ''כאן'' בתל אביב

בהמשך, למרות שהצוות העיתונאי החל להתרחק מהמקום, פרץ עקב אחר הצוות, תוך כדי שהוא מזעיק לזירה את חברו מעטוף, שהיכה את הצלם בראשו בעזרת קסדת אופנוע ונתן מכה נוספת עם הקסדה במצלמה שהחזיק הצלם וריסק אותה על המדרכה. במקביל, גם פרץ החל לתקוף את הצלם.

בזמן שהצלם ניסה להתגונן, הוא נפל על הקרקע, וכאשר ניסה להתרומם מעטוף הטיח את הקסדה שלו בראשו של הצלם פעמיים נוספות, בזמן שהצוות המשיך להתרחק מהמקום. לאחר מכן, פרץ גנב את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום.

מהלך ניסיונו להתגונן מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות, תוך הצוות מתרחק מהם ונאלץ לרדת לכביש, בו נסעו מכוניות אותה עת. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום.