השופטות המליצו לכרמל מעודה למשוך את הערעור: "אין מקום להתערב בגזר הדין"

בית המשפט העליון המליץ לגננת שהורשעה בהתעללות בפעוטות לבטל את הערעור עם העונש שנגזר עליה. עורך דינה השיב כי ביקש הארכה עד למתן התשובה. "גזר הדין מבוסס ומקצועי"

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט, ארכיון | צילום: חדשות 13

השופטות בבית המשפט העליון המליצו היום (רביעי) לכרמל מעודה, שהורשעה בהתעללות בפעוטות במסגרת המעון שניהלה, למשוך את הערעור שהגישה. השופטים טענו כי גזר דינה לא ישונה מתשע וחצי שנות המאסר שקיבלה ונתנו לה להחליט אם היא רוצה שיכתבו על כך פסק דין.

השופטת דפנה ברק ארז אמרה: "המקרה הוא מקרה קשה במובן זה שהחומרים הם קשים. נערכנו לדיון מראש וקראנו את הדברים בהרחבה כך ששום דבר שנאמר כאן לא הפתיע אותנו. חזרנו והתייעצנו התייעצות נוספת וחשבנו שמידת ההגינות שאנו נשקף ונאמר שאנו לא סבורות שיש פה מקום להתערב בגזר הדין. מדובר בגזר דין קשה אבל המעשים הם גם קשים".

עוד הוסיפה השופטת ברק ארז: "פסק הדין של בית המשפט המחוזי הוא מקצועי. מבוסס. אנו חשבנו שמן ההגינות שנשקף כלפיה וגם כלפי ההורים מה אנו חושבים. אנו ערוכים לכתוב פסק דין אם נצטרך. היא זכאית לעמוד על הערעור וזה בסדר אבל נכון לתת לה את האפשרות לשקול שוב את העניין".

פרקליטה של מעודה ביקש מבית המשפט עוד זמן כדי להיפגש איתה פנים מול פנים. נקבע שעד ה-9 בפברואר פרקליטה של מעודה יגיש עדכון לבית המשפט העליון אם מעודה חוזרת בה מהערעור.