האיומים שהובילו לביטול מצעד הגאווה בנתיבות: שני חשודים נעצרו

שמשת רכבה של אמו של מארגן המצעד נופצה ולאחר מכן נשלח קליע לדלת ביתה בשבועיים האחרונים. האיומים הובילו לביטול המצעד והיום נעצרו שני חשודים, בני 32 ו-35 בחשד לביצוע המעשים. אחד החשודים השתייך בעבר לארגון הפשע של דומרני

קליע ואיומים נשלחו למארגני מצעד הגאווה בנתיבות
קליע ואיומים נשלחו למארגני מצעד הגאווה בנתיבות | צילום: מתוך פייסבוק

שבועיים לאחר האיומים שהובילו לביטול מצעד הגאווה בנתיבות, המשטרה עצרה היום (חמישי) שני גברים, תושבי העיר, בחשד למעשה. השניים הובאו לבית משפט השלום בבאר שבע, שהאריך את מעצרם עד ליום שלישי.

מארגני מצעד הגאווה בנתיבות הודיעו לפני כשבועיים על ביטול המצעד בשל איומים ברצח נגד מארגן האירוע בעיר - לאחר שקליע חי נשלח הבוקר אל אמו. האגודה למען הלהט"ב החליטה להצמיד אבטחה למארגני האירוע בעיר מחשש לבטחונם האישי ולשלום חייהם.

שבוע קודם לכן נופצה שמשת הרכב של האם, ויממה לאחר שנציגי הקהילה הגאה בעיר נפגשו עם ראש העיר - שהבהיר להם כי אין לו כוונה לתמוך בקיום האירוע, על אף שהובהר כי מדובר באירוע שנועד לקדם סובלות ומרחב בטוח - קליע של נשק באורך 9 מ"מ נשלח אל מקום עבודתה של אימו של מארגן אירוע הגאווה.

החשודים, בני 32 ו-35, הם תלמידים של ישיבת הרב חיים יוסף דוד אזולאי (החיד"א) שחזרו בתשובה בשנים האחרונות. אחד מהם השתייך בעבר לארגון הפשיעה של שלום דומרני. בין היתר הם חשודים בעבירות איומים, גרימת נזק והחזקת אמל"ח.