הנשיא על סרסור הסוהרות: "איך גופן של נשים שמגינות עלינו הפך להפקר?"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפרשה החמורה, שמבסגרתה עולה חשד לעבירות מין חמורות שביצעו אסירים ביטחוניים: "כל אישה בישראל צריכה להיות מוגנת"

זמן צפייה: 01:29

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שלישי) לפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, שבה לפי החשד אסירים ביטחוניים ביצעו עבירות מין בסוהרות ובחיילות ששירתו בכלא. "כשאני שומע את עדויותיהן של הסוהרות בימים האחרונים, אני מתמלא בזעזוע וכאב, וחש בחילה. נדמה לי שזו התחושה בקרב כלל הציבור בישראל", אמר הנשיא.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוא אמר: "כל אישה בישראל צריכה להיות מוגנת, כל מי שפועלת בשם המדינה חייבת להיות מוגנת. איך הגענו למצב המחריד שבו דווקא נשים המגינות עלינו - גופן הפקר? חשוב שנזכור שהפגיעות והצלקות שהחיילות סובלות מהן לא חולפות לעולם. הן נחרטות בגופן, בנפשן ובנשמתן של הקורבנות". הנשיא קרא לחקור את הפרשה: "עלינו לרדת לעומק חקירת המקרים כך שכל האחראים יתנו את הדין במלוא החומרה. זו המחויבות שלנו".

Whatsapp Image 2021 11 24 At 0
פרדי בן שטרית בעדותו | צילום: דוברות המשרד לבט''פ

כזכור, בדצמבר האחרון מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, נחקר ביחידה לחקירות סוהרים בחשד למעורבותו בפרשת ה"סרסור בסוהרות". שבועיים לפני כן העיד בן שטרית בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים.

עם זאת, ועדת הבדיקה הודיעה כי לא תבדוק את הנושא: "ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו".

בביקורת שקיים מבקר המדינה מתניהו אנגלמן במאי 2020, על יישום חוק למניעת הטרדה מינית, עלה כי ישנם 153,000 דיווחים על הטרדה מינית, כאשר רק 29 כתבי אישום הוגשו, בעוד שהטרדה מינית היתה העבירה היחידה או המרכזית שבה.