חברת יורוקום שהייתה בבעלות אלוביץ' הודתה במתן שוחד בתיק 4000

הפרקליטות הודיעה כי הגיעה להסדר טיעון שבמסגרתו החברה, ששלטה בבזק ובאתר וואלה, תודה בעבירות מרמה והפרת אמונים בתיק בזק שנחקר ע"י רשות ניירות ערך וכן בעבירות מתן שוחד והלבנת הון בתיק 4000. במסגרת ההסדר, החברה שנמצאת בפירוק תשלם קנס בסך 400 אלף שקלים

זמן צפייה: 01:41

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הגיעה להסדר טיעון עם חברת יורוקום אחזקות, שהייתה בשליטתו של שאול אלוביץ' וכעת נמצאת בפירוק. במסגרת ההסדר, החברה הודתה בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון בתיק 4000 וכן בעבירות מרמה והפרת אמונים בתיק בזק שנחקר ברשות לניירות ערך.

חשוב להדגיש שיורוקום לא הייתה אחת מהנאשמים במשפטו של נתניהו והתיק בעניינה נוהל בנפרד. בהודאתה, אין השפעה ישירה על תיקי נתניהו, אלא בבחינת רוח גבית לתביעה שמנהלת את התיק.

במסגרת כתב האישום, חברת יורוקום אחזקות הואשמה במרמה בגין רכישת מניות של חברת יס על ידי בזק ומרמה ביחס להתנהלות הוועדות הבלתי תלויות שהוקמו בבזק לצורך בחינת עסקאות של החברה שלבעל השליטה אלוביץ' היה עניין אישי בהן - עסקת בזק-יס ועסקת יס-חלל. על פי כתב האישום, אחריותה הפלילית של יורוקום אחזקות נובעת ממעשיו ומחשבתו הפלילית של אלוביץ, שהיה נושא משרה בה.

בנוסף, כתב האישום ייחס ליורוקום אחזקות עבירות של מתן שוחד והלבנת הון בפרשת "4000", מכוח פעולותיו ומחשבתו הפלילית של שאול אלוביץ', שהיה נושא משרה בה. לפי ההסדר, החברה תשלם קנס בסך 400 אלף שקלים, שישולם בתוך שנה מתוך נכסים שימומשו במסגרת הפירוק.

אלוביץ' היה בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של חברת יורוקום אחזקות 1979 בע"מ, שהחזיקה בין היתר בשליטה בקבוצת בזק והפעילה את אתר החדשות וואלה. אלוביץ' כיהן כיו"ר דירקטוריון בזק ויו"ר דירקטוריון וואלה וכן היה בעל שליטה בחברת חלל תקשורת וכיהן כדירקטור בחברה.

כזכור, אלוביץ' מואשם בכך שנתן שוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו באמצעות היענות חריגה באתר וואלה לדרישות סיקור של נתניהו ובני משפחתו, בתמורה לפעולות שלטוניות שהיטיבו עם עסקיו של אלוביץ' ועם חברת בזק.

עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', מסר בתגובה: "ההסדר עם יורוקום תכסיסני, חסר משמעות משפטית ונועד להנדס תודעה ערב תחילת עדותו של שלמה פילבר. ההסדר נועד להשיג הישג תודעתי ומוראלי בקרב הציבור ולהשפיע בכך בעקיפין ובצורה פסולה על בית המשפט. יורוקום היא חברה בפירוק ולא נאשמת בתיק 4000".