"מלכת ההזרקות": כך נתפסה על חם כוהנת הבוטוקס מחו"ל

אחת לחודשיים ילנה לרינה מגיעה לארץ מאוקראינה ועורכת "מסיבת הזרקות". ב-500 שקלים בלבד היא מציעה טיפולים - אולם היא עושה זאת באופן לא חוקי ואף משתמשת בחומרים מזויפים ומסוכנים • ברקוד

זמן צפייה: 09:46

הזרקות בוטוקס ומילוי קמטים הן מהפרוצדורות השכיחות בישראל. מאות אלפי ישראלים בשנה עוברים את ההליך - וכולם יודעים שלא מדובר בסיפור זול. מספר תלונות שהתקבלו למערכת חשפו כי אחת לכמה שבועות מגיעה לארץ ילנה לרינה - "מלכת ההזרקות", ומזריקה בוטוקס באופן לא חוקי. לא זו בלבד, מסתבר שהיא משתמשת בחומרים מזוייפים ומסוכנים.

כבר שנים, פעם בחודש-חודשיים, לרינה קופצת לישראל מאוקראינה. היא פועלת בבת ים, בדירה עם קוד סודי, שרק מי שקיבל הזמנה מראש יכול להיכנס. "השוק הזה מגלגל מיליארדים בשנה ואפילו יותר", אמרה ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, "ולכן זה סוחף אליו גם כל מיני דברים לא מאוד כשרים שמתבצעים".

היום כבר קשה לדמיין את תעשיית היופי בלי הזרקות של בוטוקס ושל חומרי מילוי לקמטים. מדובר בטיפולים מאוד נפוצים ומאוד פשוטים, זה הרי לא ניתוח אלא רק כמה זריקות והשנים נמחקות. אצלנו בישראל - רק בשנה שעברה בוצעו יותר מ-200 אלף הזרקות של בוטוקס לנשים ולגברים, וכמעט 80 אלף הזרקות של חומרי מילוי מסוגים שונים. כשמחיר זריקה באזור אחד בפנים נע בין 800 ל-1,000 שקלים ואפילו יותר, קל מאוד להבין איך התעשייה הזאת מגלגלת מיליארדים, ולא קשה לדמיין איך זה שרופאה שמזריקה ב-500 שקלים לשלושה אזורים מצליחה למשוך לקוחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עדות יריב לוין בתיק 2000: העימות עם החוקרים והסתירה בגרסאות

פרסום ראשון: הסעיפים החדשים שיוזילו את ביטוח הרכב

גורמים במערכת הביטחון: חמאס לא מספק את הסחורה בהסדרה

''מלכת ההזרקות'' ילנה לרינה
''מלכת ההזרקות'' ילנה לרינה | צילום: משרד הבריאות

יום אחד, באמצע טיפול, חוקרי משרד הבריאות ואנשי רשות האוכלוסין פשטו על הדירה בבת ים ועצרו את "מסיבת ההזרקות". "התכתבתי איתה ברוסית. היא אמרה שהיא מגיעה לארץ ויכולה לקבוע לי טיפולים", סיפרה אלינה פופרנו, רוקחת הארף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. "קבעתי איתה תאריך ושעה, ורק יום או יומיים לפני הטיפול היא מסרה את הכתובת המדויקת שאליה אני אמורה להגיע".

ילנה, כך על פי פופרנו, מסבירה ללקוחותיה גם כי "לא פותחים את הדלת כשדופקים. זו שיטה על מנת שאנשים שלא קשורים או לא מטופלים לא יוכלו להיכנס". כשהגיעה למקום, ילנה הציגה את עצמה כרופאה והמליצה לפופרנו על הזרקות שעלייה לעשות. "הסתכלתי על החומרים וראיתי שחלק מהם מוכרים לנו כחומרים מזויפים באיכות ירודה. היא אפילו הספיקה למרוח לי לפני הטיפולים משחת אלחוש ממקור לא ידוע, כנראה משחה סינית כלשהי".

אולם, רגע לפני ההזרקה המסוכנת, נכנסו החוקרים לדירה ועצרו את התהליך.