רגע לפני פיצוץ: נוטרל מטען רב עוצמה ברכב - ובו נער בן 14

שוטרים סיכלו ניסיון חיסול של עבריינים בצפון אחרי שניטרלו מטען שהוסלק מתחת למכונית שבו נסעו. שמונה חשודים במעורבות בניסיון ההתנקשות נעצרו. "הפיצוץ היה יכול לפגוע בחפים מפשע"

זמן צפייה: 02:08

רגע לפני פיצוץ: המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי סיכלה ניסיון חיסול באמצעות מכונית ממולכדת עם מטען רב עוצמה, ובה שלושה נוסעים, ביניהם גם נער בן 14. לאחר מצוד בצפון אחר חוליית עבריינים שהייתה בדרכה לחיסול, נעצרו 8 אנשים המוכרים למשטרה - החשודים במכונית לצד חשודים נוספים, שככל הנראה פעלו איתם.

הרכב שנשא את המטען נועד להגיע למקום הומה אדם. בסיוע של כלב גישוש, אותר ונוטרל מטען רב עוצמה שהוסלק מתחתיו, כאשר בדיקתו העלתה כי הוא הופעל מרחוק ונועד לחסל את יושבי הרכב הממוגן. בשל גודלו, אם היה מתפוצץ - גם עוברי אורח חפים מפשע היו נפגעים באורח קשה. ברכב נמצא גם מכשיר מעקב שהוצמד אליו על ידי המתנקשים.

הרכב שנוטרל ממטען בצפון | צילום: דוברות המשטרה

ברכבי המתנקשים נתפסו פאות, לבוש של נשים, כפפות, כובעי גרב ומסכות שהחשודים ניסו באמצעותם להסתיר את זהותם. בהמשך לכך, דירת המסתור של הכנופייה אותרה, ובמקום נמצאו רחפן, אמצעי איכון, ציוד טכנולוגי מתקדם למעקב, ציוד להפעלה מרחוק של מטענים ואמצעי תצפית מתקדמים. בדירה נעצרו עוד שלושה מחברי הכנופייה.

הממצאים שהתגלו בעקבות הרכב שנוטרל ממטען בצפון | צילום: דוברות המשטרה

בחיפושים נוספים אותרו 5 כלי נשק נוספים, רימוני רסס, לבנות חבלה וכמות גדולה של תחמושת - ועוד שני חשודים נעצרו. מעצרם של 8 החשודים, בני 38-18 בענה ומג'דל כרום שבצפון, הוארך בבית המשפט השלום בנצרת עד ליום ראשון. כמו כן, אותר רכב נוסף שבו נמצאו רובי סער מסוג M-16 וקלצניקוב.

הממצאים שהתגלו בעקבות הרכב שנוטרל ממטען בצפון | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, סיפר: "אם המטען היה מתפוצץ בהמשך נתיב נסיעתו של הרכב, הוא היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובוודאי להרוג את שלושת יושבי הרכב, ביניהם קטין בין 14. השוטרים שלנו עצרו את הרכב תוך סיכון ממשי, מכיוון שהרכב היה עלול להתפוצץ בכל רגע. בפעילות מהירה הבאנו למעצרם של כל המעורבים בניסיון ההתנקשות. מדובר באירוע מורכב שיכול היה להסתיים בפיצוץ, אבדות בנפש, ואף פגיעה באזרחים חפים מפשע".