פרשת ההתעללות במעון לחוסים: "הם טאטאו את זה מתחת לשטיח"

בעקבות החשד להתעללות בבעלי מוגבלויות במעון בבני ציון שבראש העין, משרד הרווחה הודיע כי מפעיל המוסד יוחלף. אחותו של אחד הדיירים: "ראיתי מטפל דוחף לו כפית לפה בכוח - הוא טען שדמיינתי"

כותבת הפוסט ואחיה החוסה במעון "בני ציון"

"הוא דחף לו את הכפית לפה והם אמרו שזה לא נכון והם שיקרו והם טאטאו הכל מתחת לשטיח, בני ****, זה קורע לי את הלב", סיפרה הבוקר (רביעי) אחותו של אחד החוסים במעון "בני ציון" שבראש העין לחדשות 13, לאחר שפרסמה פוסט בפייסבוק בו סיפרה כי התעמתה עם איש הצוות במקום על כך שראתה אותו דוחף את הכפית לפיו של אחיה בצורה אלימה, והוא טען שדמיינה.

עוד כתבה בפוסט, כי על אף שפנתה בעבר למשטרה עם החשד שבמעון מתרחשת אלימות כלפי החוסים חסרי הישע, התיק נסגר מחוסר ראיות.

מעון חוסים ''בני ציון'' בראש העין
מעון חוסים ''בני ציון'' בראש העין

במכתב ששוגר אתמול לקרוביהם של החוסים במעון, כתבה מנכ"לית משרד הרווחה והשירותים החברתיים, סיגל מורן, כי "מיד עם היוודע פרטי האירועים פעלנו תוך שיתוף פעולה מלא עם המשטרה והחלטנו על הפעלת נוהל חירום
במסגרתו נחליף גוף מפעיל וכבר החל מהיום מונתה מנהלת זמנית מטעמנו עד לכניסתו".

כזכור, אתמול פורסם כי ארבעה עובדים במעון נעצרו, בחשד להתעללות חמורה ותקיפת חסרי ישע החוסים במקום. המשטרה צפתה בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום ב-68 הימים האחרונים, ומהבדיקה עלו כ-610 אירועי אלימות בדרגות חומרה שונות, כאשר ישנם מטפלים שהיו עדים לאלימות ולא דיווחו.

בסך הכל נפגעו מהאלימות 17 חוסים, ובין היתר נצפו פגיעות פיזיות, כולל הצלפות ובעיטות, ומטפלים שהטילו את מימיהם במיטות בהן לאחר מכן המטופלים ישנים. מחר יובאו כלל החשודים לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה בבקשה להאריך את מעצרם.