הסדר טיעון ראשון בפרשת דוד ביטן: אחת מנותנות השוחד תרצה 7.5 חודשי עבודות שירות

פרסום ראשון: הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם מנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם שהואשמה כי העבירה לביטן 40 אלף שקלים בתמורה שהח"כ מהליכוד יאשר אישור חורג של הסניף בראשון לציון. במסגרת ההסדר היא הודתה בעבירות שוחד ותרצה עבודות שירות. סנגורה עו"ד ערן שחם שביט: "היא לוקחת אחריות על האירוע"

זמן צפייה: 09:48

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון ראשון בפרשת השחיתות שבה מואשם חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן. כך נודע הבוקר (רביעי) לאתר חדשות 13. הפרקליטות הגיעה להסדר עם ליהי קופרלי, מנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם, שלפי כתב האישום העבירה לביטן כספי שוחד בסכום של 40 אלף שקלים. קופרלי הודתה בעבירת שוחד והוסרה עבירת הלבנת הון. היא תרצה 7.5 חודשי עבודות שירות, שעם קיצור מנהלי יהיו לבסוף שישה חודשי עבודות שירות בפועל.

בתמורה לשוחד, לפי כתב האישום, ביטן בתפקידו ב-2014 כיו"ר ועדת התכנון והבנייה בראשון לציון התחייב לאשר אישור חורג של סניף חצי חינם בראשון לציון. הכספים הועברו לבקשת ביטן לעמותת ספורט בשם "פינג פונג" ולאחר מכן ביטן קיבל את הכסף מאותה עמותה במזומן.

מכתב האישום המתוקן עולה כי ליהי התנהלה מול ביטן ועיריית ראשון לציון קבעה שהוא יטפל בבעיות התיכנוניות של סניפי חצי חינם בעיר. במסגרת טיפולו, ביקש ביטן כי חצי חינם יתרמו לעמותת ספורט בעיר העוסקת בקידום ספורט בקרב ילדים.

עו"ד ערן שחם שביט ממשרד סבוראי, שחם-שביט, המייצג את קופרלי וחברת חצי חינם מסר: "לשמחתנו, עלה בידינו לשכנע את הפרקליטות לתקן את כתב האישום ולהסיר ממנו את עבירות הלבנת הון וכן את אחת מהחברות. כתב האישום מדבר על בקשת טובות הנאה ובדגש כי לא נתבקשו טובות הנאה אישיות שממילא לא היו ניתנות. חצי חינם וקופרלי נרתמו לכך כפי שנרתמו לפעילויות התנדבויות נוספות בעיר. אותה תרומה נאספה על ידי מי שניהל את פעילות הספורט בעירייה, כשקופרלי והחברה לא ידעו שהכספים האלה יתגלגלו מחוץ לאותה עמותה. ליהי והחברה לוקחים אחריות על הארוע אם כי משפטית, על פי פסיקת בית משפט כי מדובר ברף מינימלי. לשמחתנו גם הפרקליטות ראתה כך את הדברים ואלה באו לידי ביטוי גם בענישה המידתית לה הצדדים עותרים במשותף".

עו''ד ערן שחם שביט
עו''ד ערן שחם שביט

בחודש מרץ האחרון פורסמו לראשונה בחדשות 13 ההקלטות שהפלילו את ביטן. במשך שעות על גבי שעות תיעדה המצלמה הנסתרת של המשטרה את מה שהתחולל בתוך החדר הקטן בחנות הרהיטים, שם תפר ביטן, אז יו"ר הקואליציה ובשיא כוחו הפוליטי, את עסקאות השוחד יחד עם חברו הטוב מ.י. - העברות כספים במזומן, פגישות סודיות ושיחות מפלילות, שסיבכו את ביטן באישומים בשוחד שיטתי.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ביטן, מ.י היה הבנקאי הסודי שלו. על פי בקשתו של ביטן הוא גבה כסף מאינטרסנטים שונים, לרוב יזמים וקבלנים שנזקקו לעזרתו, ולאחר מכן העביר אליו את הכסף ומדי פעם התחלק עמו בשלל. לפי כתב האישום, מ.י היה מספק לכמה מאותם נותני שוחד חשבוניות מחנות הרהיטים שבבעלותו, ואת הכספים שהעבירו לביטן היה רושם על גבי פתקים סודיים בהתחשבנות סודית שניהל.