"אני צריך אותך": כך תפר ביטן עסקאות שוחד במיליונים

לאחר שהוגשו כתבי אישום נגד חבר הכנסת בשבע פרשיות שונות, נחשפו בחדשות 13 ההקלטות שלו עם מקורביו שהובילו להפללתו. על פי האישומים, ביטן קיבל טובות הנאה מעסקנים ובתמורה דאג להם להקלות רגולטוריות, בשווי מיליונים

זמן צפייה: 06:15

לפני כשלושה חודשים הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד חבר הכנסת דוד ביטן, שמואשם בשבע פרשיות שוחד שונות. ההקלטות שנחשפו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, הוקלטו בסתר על ידי המשטרה, על מנת להפליל את ביטן.

ביטן מואשם כי במשך שנים, עוד כשהיה סגן ראש עיריית ראשון לציון, ואחר כך חבר כנסת, קיבל טובות הנאה מעסקנים ויזמים. בתמורה, הוא דאג להם להקלות רגולטוריות, בשווי מיליונים. טובות ההנאה שקיבל, עברו דרך שותפו, מ.י, בעל חנות רהיטים בראשון לציון.

באחת ההקלטות של השיחות בין ביטן למ.י, נשמע ביטן אומר לו: "איפה אתה? אני צריך אותך בארבע נראה לי. אני אדבר איתך". מ.י עונה לו כי הוא נמצא בנמל תל אביב ואומר לו "תכין אותי, שאני אדע". "אז בארבע אני צריך אותך. אני אסביר לך גם למה", ענה לו ביטן.

בשנת 2013, ביטן עדיין כיהן כסגן ראש עיריית ראשון לציון. יזם הנדל"ן מוטי שעבני היה צריך את אישורו לשינוי תב"ע (תוכנית בניין עיר). ביטן מואשם, כי אישר את התוכנית הזו, ובתמורה – היה אמור לקבל מהיזם שעבני שתי יחידות דיור. שעבני העסיק את מ.י בחוזה חתום על מנת שיסייע לו בקידום הפרויקט באמצעות קשריו העמוקים בעירייה כולל עם ראש העיר. בסופו של יום התכנית לא אושרה, הפרויקט לא יצא לפועל והוא לא קיבל את יחידות הדיור.

ביטן פנה בנושא לראש העיר, דב צור, שלא ידע על עסקת השוחד בין השניים. בנובמבר 2016 נפגש ביטן עם צור, ועל פי כתב האישום, שכנע אותו להנחות את נציג הוועדה המקומית שלא להתנגד למתווה.

אחד המקורבים הנוספים של מ.י הוא הקבלן בני עוזיאל. על פי כתב האישום, ביטן ביקש מ-מ.י שיסייע לו בהסדרת סכסוך שהתגלע בין עיריית הוד השרון, לעוזיאל. ביטן העביר לראש העיר מסר לפיו אם חוב העירייה לעוזיאל לא ישולם, הוא ידאג לעצירת כספים לעיריית הוד השרון

ביטן הוקלט בשיחה עם מ.י ואמר לו: "הוד השרון אתה מדבר? אה בסדר, ישנתי. אטפל בזה עוד מעט. הם זימנו ישיבה לשבוע הבא עם ראש העיר". ביטן אף הפעיל את יושב ראש מטה שר התחבורה דאז, עידן פרץ, כדי שיפנה גם הוא לעיריית הוד השרון. בהקלטה נשמע ביטן אומר למ.י: " איזה בני? אה, בני. לדעתי הוא לא מטפל בזה, רק מבלבל את המוח. זה מה נראה לי. אבל, כי אמרתי לו מה אתה עושה אמר לי אל תדאג. מה זה אל תדאג?".

על כתבות ותחקירים שהתפרסמו על החשדות נגדו אמר ביטן: "יש שתי כתבות של לי ירון. משוגעת כזאת. היא עושה כתבות מכפישות. יש גבול. זה כמו רדיפה". אך מה שכונה על ידיו "רדיפה", הפך לכתב אישום, שמתברר בימים אלו בבית המשפט המחוזי. שלב ההוכחות עוד לא נראה איננו קרוב עדיין ולאור ההקלטות הללו, כנראה שלביטן צפוי עוד מאבק משפטי ממושך.

מדוד ביטן נמסר באמצעות עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי: "הפרקליטות קיבלה היום במעמד צד אחד צו איסור פרסום, שאוסר עלינו למסור תגובה. מצד אחד נמסר בצורה אסורה חומר לכלי תקשורת, ומצד שני מוצא צו איסור פרסום במעמד צד אחד כדי למנוע מסירת תגובה עניינית למידע המודלף. בכוונתנו להגיש ערעור, כך שנוכל למסור לציבור תגובה עניינית ומפורטת".