שת"פ ישראלי-גרמני: 15 נעצרו בחשד להונאת אופציות בינאריות

פרסום ראשון: מבצע משותף של רשויות אכיפת החוק בישראל ובגרמניה הביא למעצרים. שישה מהם יובאו להארכת מעצר לצורך בקשה להסגרתם לגרמניה. "ההונאות של הישראלים עלו לראש סדר העדיפויות"

זמן צפייה: 00:27

פרסום ראשון: 15 חשודים בהונאת אופציות בינאריות נעצרו היום (רביעי) לאחר שיתוף פעולה בין רשויות אכיפת החוק בישראל ובגרמניה. 15 החשודים הובאו לחקירה, כאשר 11 מהם שוחררו בסיום חקירתם ו-4 נוספים יובאו בהמשך היום לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשה להארכת מעצרם.

על פי החשד, החשודים הקימו בישראל ובמדינות נוספות בעולם מוקדי call center באמצעותם שכנעו אזרחים בגרמניה להשקיע כספים רבים במניות, מטבעות זרים וסחורות. זמן מה לאחר שהשקיעו את כספם, המשקיעים גילו כי כלל לא בוצעו עסקאות וכי כל כספם נעלם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דו"ח המשרד להגנת הסביבה קבע: בז"ן המפעל המזהם בישראל

רצח שני תוך 24 שעות באום אל-פחם: בן 21 נורה למוות

מהפכה אחרי הסערה: פייסבוק צפויה לשנות את שמה

בחיפוש שנערך במשרדי החברה בפתח תקווה, היכן ששכן המוקד לביצוע ההונאות בארץ, נתפסו מחשבים, טלפונים ניידים, מסמכים שונים וכסף מזומן. כמו כן, בוצעה הקפאת כספים מחשבונות שונים בסך של כ-4 מיליון שקלים.

בתוך כך, גורם במערכת אכיפת החוק אמר לחדשות 13: "מחלקת הסייבר בגרמניה העלתה לראש סדר העדיפיות שלה את ההונאות של הישראלים בעולם בתחום האופציות הבינאריות והפורקס. אנחנו בשיתוף פעולה הדוק איתם".

עורך הדין יניב שגב, המייצג את אחד החשודים, מסר בתגובה: "בשלב זה לא נכון לצאת בהצהרה מכל סוג, אלא יש ללמוד את העובדות תחילה".

עו״ד יניב שגב
עו״ד יניב שגב המייצג את אחד החשודים