מעשי סדום, מעשים מגונים ואונס: כתב אישום נגד מאמן הקרקס מאשדוד

כתב האישום נגד ברנרד חזן, אמן קרקס ומאמן בחוגי קרקס לילדים ונוער, מתואר ניצול בוטה של יחסי המרות שלו מול המתאמנות, ניצול התלות שלהן, ופגיעה מינית מתמשכת לאורך שנים בתלמידות תוך התעלמות מגילן ומחוסר הסכמתן של הקטינות

Avvrqq

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד ברנרד חזן, תושב אשדוד, אמן ומאמן קרקס שהפעיל חוגים לילדים ונוער בעיר, בגין מעשי סדום, אונס ומעשים מגונים בארבע קטינות. בין היתר, הוא מואשם כי נגע באופן מיני במתאמנת כשהייתה בת 12 בלבד, צפה במתאמנת נוספת כשהתלבשה ואנס קטינה כשהייתה בת 15 בלבד.

לפי כתב האישום, במקרה החמור מבין הארבעה, חזן נהג לבלות עם אחת הקטינות כשהייתה בת 15 בלבד. באחד המקרים הם היו בפארק באשדוד, הוא אמר לה שהוא "נמשך אליה, זה בלתי נשלט וקשה לו להחזיק את עצמו" ולאחר מכן נישק אותה ללא הסכמתה.

2zokro
ברנרד חזן, מאמן בחוג קרקס מאשדוד החשוד בעבירות מין בקטינות

בפעם אחרת השניים היו ברכבו כשהוא החל לגעת בה, לנשק אותה כשהיא ניסה להביע התנגדותה בכך שאמרה ש"אולי לא כדאי". בעוד בין השניים שוררים יחסי מרות והוא נתפס כדמות מרכזית, מחנכת וחשובה בסביבתה, הוא התעלם ממחאתה של הקטינה, אמר לה "לאט לאט" ואנס אותה ברכבו. "המתלוננת קפאה", לשון כתב האישום.

למרבה הזעזוע, לא מדובר במקרה חד פעמי. הקטינה המשיכה להגיע לחוג והייתה אף מצטרפת להופעות עם חזן, הוא לימד אותה תרגילים והפך אותה לעוזרת שלו באחד הקטעים האמנותיים. חזן נהג לאסוף אותה מביתה בטענה שצריך "לקנות ציוד לקרקס" ובמשך שלוש שנים המשיך להיפגש איתה ולנצל אותה לטובתו המינית, מבצע בה מעשים מגונים ואונס אותה, מספר לא ידוע של פעמים. "בעקבות מעשיו התלוננת נזקקה לסיוע נפשי", נכתב בכתב האישום.

במקרה אחר, אימן חזן קטינה נוספת שהגיעה בשנת 2018 להתאמן אצלו בחוג כשהייתה בת 12 בלבד. חזן נהג לגעת בה במקומות שונים בגוף בתירוץ שהוא "בודק את מידות הבגדים". הוא העיר לה כי היא "שמנה" ונהג להעיר למתאמנות שלו שהן "נראות כמו פרות".

Ovsqmo
ברנרד חזן, מאמן בחוג קרקס מאשדוד החשוד בעבירות מין בקטינות

הוא שוחח עם בת ה-12 על נושאים מיניים וסיפר לה שהוא שוכב עם בנות 14, יוצא עם קטינות ושזה "לגיטימי". הוא אף הוסיף ואמר שהוא "אוהב רוסיות ואוקראיניות כי הן ממש יפות". בראבע השנים שהייתה הקטינה מתאמנת אצלו הוא הפציר בה להתלבש ברכב שלו כשהוא צופה, נגע בה, לעיתים גם באימונים קבוצתיים, והתלבש מולה מספר פעמים. הקטינה פרשה מהחוג כי חזן הבטיח לה שכשתהיה בת 15 הוא ילביש אותה בבגדים חשופים וייקח אותה למועדונים - והיא חששה מכך.

בכתב האישום מתואר עוד מקרה של מעשים מגוניםם שביצע חזן במתלוננת, כשהייתה בת 15 בלבד. בשנת 2013 היא התאמנה אצלו וגם היא מונתה לעזור לו בתרגיל מסוים. לפי האישום, חזן ניסה לנשק אותה במספר הזדמנויות אך היא סירבה, ובפעם אחרת נגע בה במקומות שונים בגוף בניגוד לרצונה.

לאחר מכן, חזן והקטינה הגיעו להופעה בפסטיבל והוא הלך איתה לחדר לאחר מכן. שם הוא התפשט וביצע בה מעשים מגונים בניגוד לרצונה. בחודשים שלאחר מכן המשיך חזן לבצע בה מעשים מגונים בהזדמנויות שונות.

קצינת חקירות ומודיעין בתחנת אשדוד, רפ"ק קרן טולדנו, אמרה: "עם קבלת הדיווח על חשד לפגיעה בקטינות אשר הפקידו אמונן במאמן, פתחנו בחקירה והקמנו צוות חקירה מיוחד. קרבנות העבירה גוללו באוזני החוקרים מסיכת עבירות מין תוך ניצול תמימותן. הודות לפרסום, האומץ ושיתוף הפעולה מצד הקרבנות, הצלחנו הבוקר להגיש כתב אישום נגד החשוד בעבירות חמורות של מעשה סדום, בעילה אסורה ומספר רב של עבירות של מעשים מגונים".