האם שנאבקת בברלנד אחרי המעצר: "הבת שלי לא הקורבן הראשון שלו"

נורית בן משה, שבתה הייתה חסידה של הרב ומתה מסרטן לאחר שהורה לה להימנע מטיפול רפואי, סיפרה על תחושותיה לאחר מעצרו: "הדרך עוד ארוכה מאוד – אני עדיין במלחמה שיאפשר לי לראות את נכדיי"

זמן צפייה: 05:20

הכת של הרב ברלנד: נורית בן משה, שתיעדה את הרב אליעזר ברלנד לוקח מידיה אלפי שקלים, ומבטיח לבתה החולה בסרטן אריכות ימים, סיפרה היום (ראשון) בריאיון לתוכנית "חדשות היום" על תחושותיה לאחר מעצרו: "לא קמתי בבוקר בשמחה, כי אני יודעת שהדרך עדיין מאוד ארוכה".

בתה של בן משה מתה לפני כמה חודשים מסרטן, לאחר שהורה לה ברלנד להימנע מטיפול רפואי. כשבועיים לפני מות בתה, הגיע ברלנד להוספיס שבו שהתה בליווי בעלה של הבת. "אני התקוממתי אבל נתתי לו לעשות את שלו כי הוא תמיד אמר שאני מטרפדת את הטיפולים שלה", נזכרה. "הם עמדו שם והתפללו 40 דקות ויצאו. למחרת קיבלתי טלפון מאחת הנשים שאני מכירה בשיכון והיא אמרה שבעלה אמר שברלנד היה אצלה בהוספיס, והיא התעוררה מהקומה שהיא הייתה בה. אני גיחכתי וצחקתי, ואמרתי שלא היה ולא נברא".

עוד בחדשות 13:

"פעל כמסחטת כספים": הוארך בחמישה ימים מעצרו של הרב ברלנד

כסף עבור ברכות והיררכיה של ארגון פשע: מנגנון העושק של ברלנד

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

נורית, שבתה נפטרה מסרטן
נורית שבתה נפטרה מסרטן | צילום: חדשות 13

המאבק של בן משה לא נגמר אחרי מות בתה. בהוראת ברלנד – נאסר עליה לפגוש את נכדיה. "יש לי מלחמות עדיין עם ברלנד והשותפים שלו", הוסיפה. "אני מנועה מלראות את הנכדים שלי בהוראת ברלנד. אלו נכדים שגידלתי ואני קשורה אליהם והם אלי, הם במצוקה, אבל מנסים לשחק אותה שהכל בסדר".

"אני יודעת שהנכדים שלי די מוזנחים, אבא שלהם התחתן מחדש", המשיכה. "הילדים איבדו אמא, סבתא ואבא שנשאר שבוי קשה של 'שובו בנים'".

בן משה סיפרה כי בעקבות חשיפתה פנו אליה בני משפחות של חסידים נוספים של ברלנד. "הרבה אנשים יצרו איתי קשר, שהם גם קורבנות של ברלנד שאיבדו את היקר להם", אמרה. "הרופאה של הבת שלי אמרה שלצערה הבת שלי היא לא הקורבן הראשון שלו".

הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק
הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הוארך בחמישה ימים מעצרו של ברלנד, שנעצר הבוקר בחשד לעבירות מס של מאות מיליוני שקלים במשך שנים. השופט ביאלין מסר כי "עיון במסמכים ובהודאות הנלוות מלמד כי הרב ויתר הקושרים שימשו כמסחטת כספים". במהלך הדיון, התפרעו חסידי הרב מחוץ לבית המשפט.

עוד הוסיף השופט כי המסמכים שהוגשו מבססים "חשד סביר" לגבי חלק מהתלונות. "נראה כי ברלנד קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה. בעקבות אותן תרומות לכאורה, הגיעו לחשבונות הבנק בין היתר של אשת המשיב, סכומים בהיקף של עשרות מיליונים".

מעצרו של הרב ברלנד
מעצרו של הרב ברלנד | צילום: חדשות 13

בדיון הארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי תחקיר חדשות 13 "פתח תיבת פנדורה", וכי החקירה שנפתחה בעקבותיו עוררה את החשדות לעבירות המס נגד הרב. לדבריו, ישנם יותר מ-200 עדים נגד ברלנד, וכי מדובר ביותר מ-20 תיקי חקירה.

לדברי חוקר המשטרה, בדיון בעניינו מסר ברלנד גרסה מיתממת, וטען כי הוא נתן ברכות רק אם פנו אליו, ושהסכומים קטנים בהרבה. עוד הוסיף החוקר כי ברלנד הציג את עצמו כרב, ובמסגרת אותה הצגה יצר קשר עם אנשים שהיו זקוקים למרפא ודרש מהם סכומי כסף גדולים תוך שהוא מבטיח להם שעל ידי תרומת סכומי כסף גדולים הם ירפאו.