הותר לפרסום: בני פרץ, אמרגנו של אייל גולן, נחקר בפרשת המין

ביהמ"ש העליון התיר לפרסם כי לפני 6 שנים היה פרץ אחד החשודים בעבירות מין במעריצה של הזמר המפורסם. התיק נגד שותפו של גולן נסגר מחוסר ראיות ולא הוגש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 03:44

בית המשפט העליון התיר היום (שלישי) לפרסם כי בני פרץ, אמרגנו ושותפו של הזמר אייל גולן, נחקר באזהרה והיה חשוד בביצוע עבירות מין חמורות באחת המעריצות של הזמר המפורסם. החקירה התקיימה לפני שש שנים, במסגרת פרשת "משחקי חברה", והייתה אסורה בפרסום עד היום.

פרץ נחקר כחשוד בביצוע עבירות המין בנובמבר 2013, כשפרשת אייל גולן נחקרה בימ"ר תל אביב. בשונה מיתר החשודים שנחקרו בפרשה והדבר פורסם בכלי התקשורת, שמו של פרץ ושל חשוד נוסף שהוא קרוב משפחה של פרץ נאסרו לפרסום. גם עצם היותו של פרץ חשוד הוסתר מהציבור. פרץ הרבה להתראיין על הפרשה, הדף את כל החשדות נגד הזמר וטען כי הקטינות שסיפרו על יחסי מין עם הזמר ומקורביו הן שקרניות שבדו עלילה נגד גולן.
תיק החקירה נגד פרץ נסגר מחוסר ראיות ולא הוגש נגדו כתב אישום.

בני פרץ,האמרגן של אייל גולן
בני פרץ,האמרגן של אייל גולן | צילום: חדשות 13

ביולי השנה שודר בערוץ 13 תחקיר "פרשת אייל גולן: גילויים חדשים", שחשף גילויים חדשים בפרשת אייל גולן. התחקיר הצביע על מנגנון במסגרתו אותרו באופן שיטתי מעריצות של גולן ונוצלו לשם סיפוק מיני של הזמר ושל חבורת מקורביו. בשלושה מקרים אחרי שגולן שכב עם המעריצות הוא העביר אותן לחבריו על מנת שהן יקיימו יחסי מין גם איתם.

החשד הזה, שהיה מרכז התחקיר נגד גולן, לא נחקר כלל במשטרה. כמו כן, התחקיר חשף שורה של כשלים חמורים בהתנהלות המשטרה בפרשה. כך למשל לא הובאו לחקירה חשודים שהפרקליטות דרשה לגבות מהם עדות, לא נערכו לגולן עימותים עם המעריצות שהעידו על קיום יחסי מין אתו ולא הותקנה האזנה למכשירים הניידים של מעורבים נוספים בפרשה למרות בקשה מפורשת של הפרקליטות.

אייל גולן תוקף את צוות חדשות 13
אייל גולן תוקף את צוות חדשות 13 | צילום: חדשות 13

את הבקשה להסרת איסור הפרסום על שמו של פרץ כחשוד בפרשה הגישה העיתונאית רויטל חובל שפרסמה במוסף גלריה של "הארץ" תחקיר נוסף על פרשת גולן בספטמבר השנה. באמצעות עורכי הדין תמיר גליק וירון גליק ממשרד ליבליך - מוזר התיר בית המשפט בכל הערכאות את פרסום שמו של פרץ.

פרץ, שיוצג על ידי עו"ד רונן רוזנבלום ונתי שמחוני, נלחם נגד הסרת הצו בערעורים שהגיש. היום החליטה שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק – ארז לאפשר את פרסום שמו.

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "בני פרץ פעל ופועל תמיד רק על פי החוק, וכך גם נקבע על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, אשר החליטה על סגירת תיק החקירה. לפני שבע שנים הוזמן בני פרץ לחקירה של חצי שעה בלבד. יודגש שמעולם לא הוגשה תלונה בפרשה כנגד בני פרץ".