המשטרה ושב"כ חוקרים: מכתב איומים ברצח ובו כדור של נשק שנשלח למשפחת בנט

המכתב, שהופנה כלפי משפחת רה"מ, הועבר למשטרה, והחקירה הוטלה על יחידת להב 433 בשיתוף שב"כ. צו איסור פרסום גורף הוטל על כל פרט מפרטי החקירה, לרבות המעורבים. גורמי הביטחון במשרד רה"מ החליטו לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט. רה"מ: "לא משנה כמה הסכסוך הפוליטי עמוק - לא צריך להגיע לאלימות"

זמן צפייה: 02:37

המשטרה פתחה היום (שלישי) בחקירה בעקבות מכתב איומים ברצח, ובתוכו כדור חי של נשק, שהופנה כלפי משפחת ראש הממשלה נפתלי בנט, והועבר למשטרת ישראל. המכתב לא הגיע לבית משפחת בנט, אלא למקום הקשור למשפחה. החקירה הוטלה על יחידת להב 433 בשיתוף שב"כ.

צו איסור פרסום גורף הוטל על כל פרט מפרטי החקירה, לרבות המעורבים, ובשב"כ בודקים אם מדובר באיום מפורש ברצח או בהטרדה. בעקבות מכתב האיומים, החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט.

בתגובה לפרסום האיומים על משפחתו, כתב רה"מ בנט בפוסט בפייסבוק: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו".

"אני ראש ממשלה ואיש פוליטי", הוסיף בנט, "אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".

נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו | צילום: עודד קרני

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי. אני כן יודע שאלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום! אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על "הסתה"".

"מטורפים בודדים יש משני הצדדים", הוסיף סמוטריץ', "ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול בע"ה להחלפתה המיידית".